شناسهٔ خبر: 161515 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

اعتراض حاجی دلیگانی، به حذف بخشهایی از گزارش کمیسیون اقتصادی در مورد مقابله با قاچاق کالا و ارز

حاجی دلیگانی نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس با انتقاد از حذف اسامی برخی سازمان‌ها و وزارتخانه‌های مجرم در گزارش قاچاق در جلسه علنی امروز مجلس گفت: چه کسی دستور حذف این اسامی را داده است؟

به گزارش «نماینده»،  گزارش نهایی کمیسیون اقتصادی درباره تحقیق و تفحص از بررسی سیاست‌های دولت در مقابله قاچاق و دلایل ناکارآمدی آن در دولت‌های مختلف در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه ۲۳ اردیبهشت) قرائت شد.

بعد از این قرائت حسینعلی حاجی‌دلیگانی نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از حذف برخی دستگاه‌ها و وزارتخانه‌های مجرم در این گزارش گفت: گزارش مکتوبی که سال گذشته در خصوص قاچاق به نمایندگان دادند با گزارشی که امروز قرائت شد متفاوت بوده و بخش‌هایی از آن حذف شده است.

وی افزود:‌چرا اسامی برخی دستگاه‌ها و سازمان‌هایی که با ارتکاب جرم منجر به بلای خانمانسوز بر سر ملت شده در گزارش قاچاق حذف شده و چرا اسامی افرادی که در موضوع قاچاق جرم مرتکب شده‌اند حذف شده است.

نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس گفت:‌ ۲۵ میلیارد دلار طبق این گزارش قاچاق صورت گرفته که ۹۰ درصد آن از مبادی رسمی بوده است این در حالی است که طبق این گزارش اتاق بازرگانی،‌گمرک،‌ وزارت اقتصاد و صدا و سیما در موضوع قاچاق ضعف داشتند و حتی اتاق بازرگانی نمره ۲.۵ از ۲۰ و گمرک ۳.۱ از ۲۰ گرفته‌اند. 

حاجی‌دلیگانی گفت: چرا اسامی متخلفین و مجرمین در گزارش قاچاق حذف شده است و چه کسی دستور حذف این اسامی را داده است.

وی تصریح کرد: قرائت گزارش قاچاقی که امروز در جلسه علنی مجلس صورت گرفت ناقص است.

پزشکیان که ریاست جلسه مجلس را بر عهده داشت در پاسخ به تذکر حاجی‌دلیگانی گفت:‌کمیسیون اقتصادی در دی ماه گزارش اصلاحی مربوط به بررسی سیاست‌های دولت در مقابله با قاچاق و دلایل ناکارآمدی آن را به هیأت رئیسه داده ضمن اینکه در سامانه الکترونیکی هم بارگذاری شده است.

نظر شما