شناسهٔ خبر: 161494 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

برخی در گرفتاری‌های معیشتی مردم به دنبال طرح‌های سیاسی هستند

پژمانفر/2 نماینده مردم مشهد در مجلس گفت: تعیین تکلیف برای رئیس قوه قضائیه در معرفی حقوقدانان شورای نگهبان در بحبوحه مشکلات معیشتی مردم منجر به کاهش نمره مجلس دهم می‌شود.

به گزارش «نماینده» ، حجت الاسلام نصرالله پژمانفر نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی امروز (دوشنبه ۲۲ اردیبهشت) و در موافقت با حذف ماده یک اصلاح قانون آیین نامه داخلی مجلس در باره تعیین حقوقدانان شورای نگهبان اظهار داشت: ما گاهی اجتهاد در برابر نص می‌کنیم؛ یعنی از صراحت یک مسئله با اجتهادهایی که قابل پذیرش نیست عبور می‌کنیم.

وی افزود: قضاوت این که این طرح خارج از نوبت در دستورکار قرار گرفته و اینکه آیا رویکرد سیاسی پشت آن است به ملت می‌سپاریم. این در حالی است که معیشت و زندگی آنها دچار بحران‌های شدیدی شده و در مقابل مجلس به این طرح اهمیت داده است.

نماینده مردم مشهد در مجلس تصریح کرد: مردم ‌به دلیل اینکه مجلس به معیشت آنها اهمیت نداده و طرح نحوه انتخاب حقوقدانان شورای نگهبان را مورد توجه قرار داده به مجلس دهم نمره می‌دهند و در کارنامه و عملکرد آن درج می‌شود و مشخص می‌شود اولویت مجلس چه موضوعاتی بوده است.

گفت:‌ طبق قانون اساسی فقط باید ۶ نفر حقوقدان به مجلس برای حضور در شورای نگهبان معرفی شوند که معنایش آن است که اگر بنا به تغییر این تعداد باشد، باید در قانون اساسی تغییر لازم صورت گیرد. این در حالی است که تغییر قانون اساسی احتیاج به رفراندوم دارد نه این که این موضوع در مجلس بحث شود.

وی افزود: اگر کسی ادعایی در این باره دارد با توجه به صراحت مندرج در قانون اساسی به نظر می‌رسد که برخی به دنبال تعیین تکلیف برای رئیس قوه قضائیه هستند که بیش از ۶ حقوقدان به مجلس معرفی کنند که این موضوع یعنی اجتهاد در برابر نص.

نماینده مردم مشهد در مجلس  تصریح کرد: شاید برخی افراد گلایه‌هایی به شورای نگهبان داشته باشند و ایرادی هم ندارد که آن را مطرح کنند، اما اینکه بعد از انتخابات برخی‌ها به دنبال کار دیگری باشند این موضوع در زمره نمره مردم به مجلس به حساب آمده و موجب ضعف کارنامه آن خواهد شد.

نظر شما