شناسهٔ خبر: 161490 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: میزان

نظارت ما بر بازار خودرو واقعی نبوده است

حسینی کیا عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه همواره تصمیمات غلط خودروسازان و غیر خودروسازان در افزایش قیمت خودرو نقش چشمگیری داشته است، گفت:به هیچ وجه نظارت مجلس بر بازار خودرو یک نظارت واقعی نبوده است.

به گزارش «نماینده»، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید جواد حسینی‌کیا ، با اشاره به موج جدید افزایش قیمت خودرو در کشور، گفت: افزایش قیمت خودرو، به ویژه خودرویی چون پراید دلایل متعددی دارد.

وی تصریح کرد: در حال حاضر سازمان استاندارد خودروی پراید و ۴۰۵ را از رده خارج کرده است که این خود می‌تواند باعث افزایش قیمت برخی خودروها و همچنین پراید شود.

عضو کمیسیون «صنایع و معادن» مجلس با بیان اینکه در شرایط عادی ما ۵۰ درصد نیاز بازار خودرو را تأمین می‌کنیم، تاکید کرد: این در شرایطی است که وقتی خودروی ارزان قیمتی چون پراید از رده خارج می‌شود خود به خود این بازار عطش بیشتری پیدا می‌کند.

حسینی‌کیا با بیان اینکه ما هنوز نتوانستیم خودرویی به ارزانی پراید تولید کنیم، اظهار داشت: البته در این شرایط مافیای خودروسازی هم بیکار ننشسته و به افزایش قیمت خودرو از طرق مختلف دامن می‌زند.

این نماینده مجلس در پاسخ به سؤالی درباره نظارت مجلس به این بخش، تصریح کرد: به هیچ وجه نظارت مجلس بر بازار خودرو یک نظارت واقعی نبوده است.

این نماینده مجلس گفت: در حال حاضر خودروسازان اعلام می‌کند که تولیداتشان را به قیمت گرانی نمی‌فروشد و یا تولید نمی‌کند، اما وقتی پشت صحنه را نگاه می‌اندازیم، می‌بینیم که همواره تصمیمات غلط خودروسازان و غیر خودروسازان در افزایش قیمت خودرو نقش چشمگیری داشته است.

نظر شما