شناسهٔ خبر: 161478 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

مجلس برای توسعه حزبی تلاش کرد

اصغر سلیمی سخنگوی کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس گفت: حاکمیت به دنبال تضعیف احزاب نیست ولی احزاب به جای فعالیت منضبط، سیاسی، دقیق و رو به پیشرفت بیشتر به دنبال فعالیت های قومی و قبیله ای هستند.

اصغر سلیمی سخنگوی کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور، در خصوص توسعه احزاب گفت: مجلس و کمیسیون شوراها علاقمند بود برای توسعه احزاب و ساماندهی آنها اقدامات مناسبی انجام دهد اما از طریق خانه احزاب و یا حزب‌های سیاسی اقدامی انجام نشد.

سلیمی ادامه داد: حاکمیت به دنبال تضعیف احزاب نیست ولی احزاب به جای فعالیت منضبط، سیاسی، دقیق و رو به پیشرفت بیشتر به دنبال فعالیت‌های قومی و قبیله‌ای هستند.

سخنگوی کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور با تاکید بر اینکه مجلس و حاکمیت به دنبال فعال کردن احزاب و گروه‌های سیاسی است، تصریح کرد: در مجلس طرحی برای معرفی کاندیداهای احزاب به صورت لیستی برای انتخابات مجلس و شوراها وجود داشت که در اصلاحیه قانون انتخابات قرار گرفت.

وی افزود: علاوه بر این پیشنهادی برای تناسبی شدن آرا ارائه شد که به تناسب احزابی که در انتخابات شرکت می‌کنند این آرا تقسیم شود اما برخی دوستان این طرح را منحرف کردند و بحث استانی شدن انتخابات را مطرح کردند؛ شورای نگهبان مخالف این موضوع بود و کل این لایحه طرح تحت تأثیر قرار گرفت.

سلیمی خاطر نشان کرد: شورای نگهبان موافق بود برخی از این اصلاحات انجام شود اما برخی نمایندگان در مجلس به دنبال این بودند که به صورت یکباره کل قوانین را تغییر دهند. این افراد طرح اصلاح قانون انتخابات را منحرف کردند.

سخنگوی کمیسیون شوراها گفت: افرادی که متولی احزاب هستند عزم جدی برای حل مشکلات احزاب ندارند، در مجلس دهم هم این ظرفیت وجود داشت اما خانه احزاب و احزاب سیاسی از این ظرفیت استفاده نکردند.

برچسب‌ها:

نظر شما