شناسهٔ خبر: 161458 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

مشکلات افزایش سالانه نرخ اجاره مسکن زیاد است

مسکن سخنگوی کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه دولت باید سازوکار افزایش سالانه نرخ اجاره مسکن را عملیاتی کند، گفت: تحقق این مسئله نیازمند طراحی یک فرمول و سازوکار قانونی و کارشناسی است تا با استفاده از آن شاهد افزایش چشمگیر و چندین مرتبه نرخ اجاره در هر سال نباشیم.

به گزارش «نماینده»، صدیف بدری سخنگوی کمیسیون عمران مجلس، با انتقاد از وضعیت بازار اجاره مسکن در کشور، گفت: قطعا دولت باید هر چه سریع تر برای کاهش مشکلات مستأجران چاره ای بیاندیشد، زیرا در شرایط کنونی در آستانه فصل نقل و انتقال قرار داریم و وضعیت بازار اجاره بسیار آشفته است.

افزایش تدریجی نرخ اجاره مسکن در کشور

نماینده مردم اردبیل، نیر و نمین در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در چند ماه اخیر شاهد بودیم که قیمت اجاره مسکن به تدریج در حال افزایش است و این مستأجران هستند که از این وضعیت و نبود سیاست های کنترل قیمت در بازار آسیب می بینند.

وی با بیان اینکه دولت باید سازوکار افزایش سالانه نرخ اجاره مسکن را عملیاتی کند، گفت: تحقق این مسئله نیازمند طراحی یک فرمول و سازوکار قانونی و کارشناسی است تا با استفاده از آن شاهد افزایش چشمگیر نرخ اجاره در سال نباشیم، بلکه با استفاده از این فرمول و توجه به شاخص های اقتصادی کشور از جمله تورم، میزان افزایش قیمت اجاره بر اساس منطقه تعیین شود.

بدری ادامه داد: در شرایط کنونی به دلیل خلاء نظارتی و مدیریتی، مالکان بر اساس سلیقه خود نرخ اجاره مسکن را تعیین می کنند که این مسئله فشار زیادی را به مستأجران وارد کرده است.

لزوم ورود مجلس یازدهم به پرونده ساماندهی بازار اجاره مسکن

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس بر لزوم ورود مجلس یازدهم به پرونده ساماندهی بازار اجاره مسکن تأکید کرد و گفت: نمایندگان مجلس باید از ابزارهای قانونی برای تقویت بخش های مدیریتی و نظارتی جهت کنترل بازار مسکن استفاده کنند

نظر شما