شناسهٔ خبر: 161457 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

آزادسازی سهام عدالت مسیرهای سوداگری را باز نکند

خادمی عضو کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه مسدود کردن مسیرهای تورمی و سوداگری با مدیریت بیشتر توزیع سهام عدالت میسر خواهد شد، گفت: آزادسازی سهام عدالت باعث توزیع عادلانه‌ درآمدها خواهد شد.

به گزارش «نماینده»، هدایت‌الله خادمی  درخصوص نحوه اجرای آزادسازی سهام عدالت، گفت: از آنجا که قرار است سهام عدالت به اقشار محروم داده شود نیازمند مدیریت دقیق است تا سود و حتی درآمد دائمی برای افراد را به همراه داشته باشد.

نماینده مردم ایذه و باغملک در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: باید توجه داشت که طرح سهام عدالت برای برقراری عدالت اقتصادی در جامعه شکل گرفت و به همین منظور شرکت‌های دولتی باید به مردم واگذار شوند تا مردم بیشتر بر آن‌ها مدیریت داشته باشند.

وی با بیان اینکه در این زمینه باید فرهنگ‌سازی‌ و مدیریت بیشتری صورت پذیرد تا بتوان مسیرهای تورمی و سوداگری را مسدود کرد، اظهار کرد: آزادسازی سهام عدالت توزیع عادلانه درآمدها را به دنبال دارد.

خادمی با بیان اینکه مردم باید بتوانند از ظرفیت سهام عدالت استفاده کنند، ادامه داد: سهام دولت در بسیاری از شرکت‌ها، به دلیل واگذاری سهام عدالت کمتر از ۵۰ درصد شده بنابراین این شرکت‌ها باید در بخش خصوصی به فعالیت خود ادامه دهند در حالیکه مدیریت آن‌ها با دولت است که این امر موجب ایجاد تناقض و کاهش اثر بخشی و بهره‌وری آن‌ها شده است.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سهام عدالت در سال‌های گذشته تاثیر ملموسی در وضعیت اقتصادی مردم نداشت، تصریح کرد: آزادسازی این سهام می‌تواند از یک سو موجب توانمندی اقشار ضعیف جامعه و بهبود معیشت مردم شود و از سوی دیگر تقویت بورس را رقم زند.

نظر شما