شناسهٔ خبر: 161452 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا

مهمترین ضعف مجلس دهم در بُعد نظارت بود

ابوترابی یک عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس دهم در بحث قانون‌گذاری نسبتا موفق عمل کرد، اما در بُعد نظارت، دارای مشکلات عدیده‌ای بود.

به گزارش «نماینده»، ابوالفضل ابوترابی  در پاسخ به این سؤال که مهم‌ترین ضعف مجلس دهم چه بود، اظهار کرد: مجلس دهم در بحث قانون‌گذاری نسبتاً موفق عمل کرد، اما در بعد نظارت، دارای مشکلات عدیده‌ای بود و آن خواسته‌هایی که مردم انتظار داشتند مجلس بر قوه مجریه نظارت کامل داشته باشد برآورده نشد.

وی با بیان اینکه مجلس دهم نتوانست خواسته‌های مردم را با نظارت صحیح، قوی و به موقع محقق کند، افزود: بنابراین در بعد نظارت، مجلس دهم نتوانست انتظار مردم را برآورده کند و همان‌طور که معاون پارلمانی ریاست جمهوری گفت، مجلس با دولت بسیار مهربان بود.

نماینده مردم نجف‌آباد و تیران و کرون، گفت: بیشتر مردم انتظار نظارت قوی از مجلس دارند تا قانون‌گذاری. برای مثال در واگذاری سکه‌ها و دلار و بالا رفتن نرخ ارز، مجلس واکنش خوبی نداشت.

ابوترابی با بیان اینکه مجلس دهم تا ۲۳ اردیبهشت به کار خود ادامه می‌دهد، تصریح کرد: در این مدت دو هفته‌ای که از عمر این مجلس باقی مانده، باید ۱۰ موردی که از سوی شورای نگهبان برگشت خورده و لوایح و طرح‌های ناقص در دستور کار مجلس قرار گیرد به خصوص مواردی که بحث معیشت و اقتصاد کشور را شامل می‌شود باید در اولویت بررسی باشد.

نظر شما