شناسهٔ خبر: 161432 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

ادامۀ پیگیری تفحص از سازمان هلال احمر در مجلس یازدهم

محمودزاده عضو هیئت تفحص از سازمان هلال احمر گفت: قطعا با آغاز به کار مجلس یازدهم مجددا طرح تفحص از سازمان هلال احمر را کلید زده و تا رسیدن به نتیجه دنبال خواهیم کرد.

به گزارش «نماینده» جلال محمودزاده عضو هیئت تحقیق و تفحص از سازمان هلال احمر با اشاره به طرح تحقیق و تفحص از سازمان هلال احمر در مجلس ،گفت:پس از تصویب تفحص از سازمان هلال احمر در جلسه علنی با بحران شیوع ویروس کرونا و عدم برگزاری جلسات علنی و کمیسیون ها مواجه و از طرفی هم با توجه به نزدیک شدن به پایان عمر مجلس دهم ، فرصت نشد که طرح تفحص از سازمان هلال احمر در این مجلس پیگیری و به نتیجه برسد.

وی افزود: قطعا با آغاز به کار مجلس یازدهم مجددا طرح تفحص از سازمان هلال احمر را کلید زده و تا رسیدن به نتیجه دنبال خواهیم کرد.

عضو هیئت تفحص از سازمان هلال احمر ادامه داد:اگر مجلس یازدهم به تفحص از جمعیت هلال احمر رأی مثبت داد تفحص را کلید زده و پس از بررسی ها اعلام خواهیم کرد که چه کسانی به چه میزان اموال این سازمان را حیف و میل کرده اند و در صورت عدم همراهی مجلس مستندات موجود را جهت رسیدگی در اختیار دستگاه های نظارتی و قوه قضائیه قرار خواهیم داد.

محمودزاده با بیان اینکه رئیس جدید سازمان هلال احمر با اکثر مسئولان متخلف سازمان برخورد و آنها را از سمتشان عزل کرده است، اظهار داشت:اما این اقدام مثبت رئیس جمعیت هلال احمر مانع این نیست که با متخلفان برخورد قضایی نشود و قطعا باید به اقدامات آنها در محاکم قضایی رسیدگی شود.

وی یادآور شد: البته دستگاه های مربوطه با برخی از متخلفان در سازمان هلال احمر برخورد کرده اند اما تا کنون منجر به رأی قضایی نشده است و ضروریست آنهایی که متخلف هستند و تنها از سمت خود عزل شده اند نیز مورد پیگرد قانونی قرار بگیرند و در دادگاه حاضر شوند، اگر مستنداتی مبنی بر عدم تخلف خود دارند ارائه دهند و در غیر اینصورت اگر اموال یا حق و حقوق سازمان هلال احمر را ضایع کرده اند با آنها برخورد شود.

گفتنی است، وکلای ملت روز (دوشنبه دوم دی ماه) سال ۹۸، با ۱۴۷ رأی موافق، ۲۰ رأی مخالف و ۶ رأی ممتنع از مجموع ۲۰۷ نماینده حاضر در صحن با تحقیق و تفحص از سازمان هلال احمر موافقت کردند.
محورهای تحقیق و تفحص:
۱- بررسی سفرهای خارجی به لحاظ ضرورت و هزینه‌های مترتب آن.۲- درآمدها و هزینه‌های کمک‌های مردمی.۳- بررسی کارآیی اقدامات پیشگیرانه و آموزش همگانی.۴- بررسی نحوه خریده‌های انجام‌شده توسط جمعیت.۵- بررسی وضعیت انبارهای جمعیت هلال احمر.۶- بررسی عملکرد بیمارستان دبی.۷- بررسی پروژههای شرکت سرمایه‌گذاری هلال احمر

نظر شما