شناسهٔ خبر: 161430 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

عبدالملکی: بحران‌های اقتصادی ناشی از بی اعتقادی به اقتصاد مقاومتی است

عبدالملکی کارشناس مسائل سیاسی و اقتصادی گفت: بخش عمده‌ای از بحران‌های اقتصادی به دلیل بی اعتقادی و بی اعتنایی به اقتصاد مقاومتی است.

به گزارش «نماینده» حجت الله عبدالملکی کارشناس مسائل سیاسی و اقتصادی با اشاره به برنامه‌های اقتصادی دولت و تحقق آن اظهار کرد: در دولت نهم عرضه سهام عدالت مطرح شد و تعدادی از شرکت‌های دولتی به شرکت‌های خصوصی واگذار شدند، در حال حاضر هم شرکت‌های دولتی فراوانی وجود دارد که مالکیت آنها در اختیار دولت است و امکان واگذار شدن آن‌ها به مردم وجود دارد.

او با اشاره به اینکه واگذاری شرکت‌ها به مردم باید چه شرایطی داشته باشد، گفت: در دولت قبل بر اساس دهک بندی درآمدی، ۶ دهک سهام عدالت دریافت کردند و در دولت یازدهم هم افرادی که در اولوبت قرار دارند این سهام را دریافت خواهند کرد.

کارشناس مسائل اقتصادی و سیاسی یادآور شد: فرزندان تازه متولد شده، افراد جا مانده از ۶ دهک درآمدی و کسانی که تحت پوشش کمیته امداد قرار دارند، برای دریافت سهام عدالت در اولویت قرار دارند.

عبدالملکی تصریح کرد: صحبت‌های آقای روحانی مبنی بر عرضه سهام عدالت به مردم، بسیار درست و انجام شدنی است، اما امیدواریم در این زمان کوتاه باقی مانده تحقق یابد.

او با اشاره به عوامل بحران اقتصادی در کشور، بیان کرد: بخش عمده‌ای از بحران‌های اقتصادی به دلیل بی اعتقادی و بی اعتنایی به اقتصاد مقاومتی است؛ همچنین مسئله اصلاح نظام بانکی، مهار نقدینگی و هدایت نقدینگی به سمت تولید هم از اهمیت بالایی برخوردار است.

کارشناس مسائل سیاسی و اقتصادی در پایان گفت: اصلاح نظام بودجه ریزی دولتی جهت تقویت تولید، توزیع درآمد، اصلاح نظام تجارت خارجی، توسعه صادرات با کشورهای همسایه و تقویت فرهنگ اقتصادی مردم و مقامات دولتی می‌توانند دولت را از بحران‌های اقتصادی تا حدودی عبور دهد؛ البته تقویت فرهنگ اقتصادی مردم و مقامات دولتی مستلزم این است که تعدادی از مسئولان برکنار و افراد دیگری جایگزین شوند.

نظر شما