شناسهٔ خبر: 161425 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

پاپی‌زاده با انتقاد از هیئت رئیسۀ مجلس:

انتظار قرائت گزارش تحقیق و تفحص از قاچاق کالا و ارز ۳ ساله میشود!

پاپی زاده2 عضو کمیسیون آیین‌نامه داخلی مجلس با انتقاد از عملکرد هیأت رئیسه گفت: عدم قرائت گزارش تحقیق و تفحص از قاچاق کالا و ارز در واقع اتلاف منابع و هزینه‌های صورت گرفته در این باره است.

به گزارش «نماینده» عباس پاپی‌زاده نماینده مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی گفت: گزارش تحقیق و تفحص از قاچاق کالا و ارز از سال ۹۷ به هیأت رئیسه ارسال شده اما ۳ سال است که برای قرائت توسط هیأت رئیسه در دستور کار صحن قرار نمی‌گیرد.

وی افزود: برای تهیه این گزارش تحقیق و تفحص زمان و هزینه‌های زیادی صرف شده و کارشناسان زیادی از داخل و بیرون مجلس این گزارش را تهیه و جمع‌بندی کردند و عدم قرائت آن در واقع اتلاف منابع و هزینه‌ها در این زمینه است.

عضو کمیسیون آیین‌نامه داخلی مجلس اظهار داشت: تحقیق و تفحص‌ یکی از ابزارهای مجلس برای اعمال نظارت بر دستگاه‌های اجرایی است و وقتی این گزارش در صحن قرائت و در مورد آن تصمیم‌گیری نشود، عملا کاری در این زمینه انجام نشده است.

پاپی‌زاده خاطرنشان کرد: از سوی دیگر باید گزارش تحقیق و تفحص در صحن قرائت شود و پس از قرائت در مورد آن تصمیم گیری شود که به قوه قضائیه ارسال شود یا خیر و در مورد مدیران متخلف چه اقدامی باید صورت گیرد.

وی با انتقاد از عملکرد هیأت رئیسه افزود: عملکرد هیأت رئیسه در دو سال پایانی مجلس در مورد اولویت‌بندی طرح‌ها و لوایح عملکرد خوبی نبوده و همین مسأله باعث شده تا مجلس با مشکلاتی مواجه شود.

عضو کمیسیون آیین‌نامه داخلی مجلس اظهار داشت: از سوی دیگر بخشی از انتقاداتی که به کلیات مجلس وارد می‌شود به خاطر تصمیم‌گیری‌های هیأت رئیسه است که مجلس را نیز مورد انتقاد قرار می‌دهد.

پاپی‌زاده خاطرنشان کرد: هیأت رئیسه باید به ویژه در سال پایانی گزارش‌هایی که نهایی و به هیأت رئیسه ارسال شده را برای قرائت در دستور کار صحن قرار دهد و اگر نیاز به اصلاح دارد، آن را برای اصلاح ارجاع دهد و گزارش نهایی را برای قرائت در دستورکار قرار دهد.

وی در پایان گفت: امیدواریم در مجلس یازدهم هیأت‌ رئیسه قوی‌تری را داشته باشیم تا مجلس در حوزه قانون گذاری و نظارت بتواند بهتر به وظیفه خود عمل کند.

نظر شما