شناسهٔ خبر: 161407 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

دولت مجلس دهم را از راس امور خارج کرد

زهره لاجوردی منتخب مردم تهران در مجلس یازدهم معتقد است دولت با اجرای گزینشی مصوبات پارلمان دهم باعث شد که این مجلس از راس امور بودن بیفتد.

به گزارش «نماینده»،زهرا سادات لاجوردی منتخب مردم تهران در مجلس یازدهم، درباره خارج شدن مجلس دهم از ریل اصلی خود و خارج شدن از راس امور، گفت: یکی از دلایلی که این اتفاق افتاد این بود که دولت مصوبات این مجلس را به صورت گزینشی اجرا می کرد و نمایندگان این مجلس هم تنها به تذکرات بسنده می کردند.

وی با بیان اینکه از جمله اتفاقاتی که در مجلس دهم افتاد حذف سه دهک یارانه بگیر بدون کار کارشناسی و  تمدید آزمایشی قانون خدمات کشوری بود  که علی لاریجانی رئیس مجلس  اعلام کرد امیدواریم این آخرین باری باشد که تمدید می شود، ادامه داد: اگرچه ودر اواخر سال 97 این قانون دائمی شد اما این تمدید اجرای آزمایشی قوانین در مجلس دهم دولت را بد عادت کرده است.

منتخب مردم تهران با تاکید براینکه قرار بود در مجلس اصلاح ساختار بودجه انجام شود، اضافه کرد:  علیرغم اینکه دولت وعده داده بود که بودجه 98 و 99 را به لحاظ ساختاری اصلاح کند از انجام این کار سر باز زد و نمایندگان نیز در این زمینه کاری را انجام ندادند، نحوه تعامل مجلس دهم با دولت به گونه ای بود که قوه مجریه تمایلی به اجرای مصوبات قوه مقننه را نداشت.

لاجوری با بیان اینکه برای بازگرداندن مجلس به راس امور باید نمایندگان از خود شروع کنند و اصلاحاتی در مجلس انجام شود، اظهار داشت:روایتی از امیرالمؤمنین علی  علیه السلام نقل شده است که می فرماید:(من نَصَبَ نَفسَهُ لِلنّاسِ اِماماً فَلیَبدَأ بِتَعلِیمِ نَفسِهِ قَبلَ تَعلیمِ غَیرِه) مسلماً هرفردی مسئولیتی بر عهده می گیرد باید اول به فکر اصلاح خود باشد، امیدواریم نمایندگان مجلس یازدهم این حدیث رانصب العین خود قرار دهیم .

وی با تاکید براینکه اقداماتی در جهت اصلاح ساختار داخلی مجلس نیز باید انجام شود، گفت:یکی از کارهایی که باید در جهت ارتقای جایگاه مجلس انجام گیرد اصلاح آیین نامه مجلس است در  حال حاضر   آیین نامه مجلس به گونه ای است که حرف اول و اخر را رئیس مجلس می زند.

نظر شما