شناسهٔ خبر: 161406 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

بازار اقلام خوراکی به حال خود رها شده است

کالای اساسی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه دولت هیچ توضیحی درباره سیاست یک بام و دوهوای خود و موج گرانی‌ کالاهای اساسی نمی‌دهند، گفت: به جای پاسخگویی شاهد پاسکاری مسئولیت بین وزارتخانه جهاد کشاورزی و وزارتخانه صنعت،‌ معدن و تجارت هستیم.

به گزارش «نماینده»، سید ناصر موسوی لارگانی  با انتقاد از گران شدن قیمت اقلام خوراکی در ماه مبارک رمضان، گفت: قبل از هر صحبتی  از دولت درخواست دارم از اظهارنظر در ارتباط با افزایش قیمت کالاهای اساسی خودداری کند چراکه هرگاه به این مهم ورود کرده شرایط سخت‌تر شده است.

نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مصادف با گرانی بنزین دولت شرط و شروط‌هایی گذاشت مبنی بر اینکه هیچ کالایی تا پایان سال نباید گران شود اما بسیاری از کالاها تا ۲۰۰ درصد نیز افزایش قیمت پیدا کردند. از دو ماه قبل نیز اعلام کرد تا پایان ماه رمضان هیچ گونه افزایش قیمتی نخواهیم داشت اما ماه رمضان آغاز نشده قیمت برخی از کالاها چندین برابر شد.

وی با بیان اینکه افراد گاهی می‌خواهند خدمت کنند اما بعضا خیانت می‌کنند، افزود: با وجود اینکه امسال اولین سالی نیست که ماه رمضان داریم و عملا دولت‌ باید تدابیر جدی را برای کنترل بازار و جلوگیری از افزایش قیمت‌کالاها در نظر می‌گرفت اما متاسفانه نه تنها چنین اقداماتی در بازار مشاهده نمی‌شود بلکه بازار به حال خود رها شده است.

موسوی لارگانی اضافه کرد: جالب اینجاست که دولت هیچ توضیحی درباره سیاست یک بام و دوهوای خود و موج گرانی‌ کالاهای اساسی نمی‌دهند و عملا به جای پاسخگویی شاهد پاسکاری مسئولیت بین وزارتخانه جهاد کشاورزی و وزارتخانه صنعت، ‌معدن و تجارت هستیم.

به گفته عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی معتقد است عدم نظارت بر افزایش بی‌سابقه کالاهای اساسی در ماه مبارک رمضان مشکلات عدیده‌ای را برای مردمی -که با سیلی صورت خود را سرخ نگه داشته‌اند-، ایجاد کرده و عملا موجب شده تا برای انداختن سفره‌های ساده افطار هم با مشکل روبرو شوند.

نظر شما