شناسهٔ خبر: 161384 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

هیأت رئیسه مجلس مانع قرائت گزارش تفحص از قاچاق کالا و ارز شده است

حاجی دلیگانی/2 نماینده مردم شاهین شهر در مجلس گفت: عدم قرائت گزارش تحقیق و تفحص از قاچاق کالا و ارز ناشی از نتیجه سلیقه‌ای عمل کردن هیأت رئیسه است.

به گزارش «نماینده»، حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده مردم شاهین شهر در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به عدم قرائت گزارش تحقیق و تفحص از قاچاق کالا و ارز در صحن علنی مجلس گفت: این بار اولی نیست که هیأت رئیسه مانع از قرائت گزارش‌های تحقیق و تفحص می‌شود و ما در موارد دیگری شاهد این گونه رفتار هیأت رئیسه بوده‌ایم.

وی افزود: به عنوان مثال می‌توان در این زمینه به گزارش سقوط هواپیمای مسافربری در یاسوج و هم چنین سانحه قطار تبریز ـ مشهد اشاره کرد و یا گزارشی که خود ما در مورد مسائل مربوط به ارز از بانک مرکزی داشتیم.

نماینده مردم شاهین شهر در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: متأسفانه در این زمینه هیأت رئیسه به جای اینکه به آیین نامه عمل کند، طبق سلیقه خود با موضوعات برخورد می‌کند و ما شاهد رفتار سلیقه‌ای هیأت رئیسه در این باره هستیم.

حاجی دلیگانی خاطرنشان کرد: این رفتارها از عملکرد شبه دیکتاتوری در اداره مجلس نشأت می‌گیرد که این رفتار شبه دیکتاتوری باعث شده تا جایگاه مجلس از صدر به ذیل تنزل پیدا کند.

وی در پایان گفت: گزارش تحقیق و تفحص از قاچاق کالا و ارز در یکی دو هفته باقیمانده از مجلس دهم باید برای قرائت در دستورکار صحن علنی مجلس قرار گیرد.

نظر شما