شناسهٔ خبر: 161359 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

گرانی خودرو در بازار حربه خودروسازان، برای افزایش قیمت کارخانه ای

رضیان عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس می گوید در حال حاضر این شائبه ایجاد شده که خودروسازان در افزایش قیمت خودرو در بازار نقش داشتند تا بتوانند قیمت کارخانه ای را گران کنند.

به گزارش «نماینده»، عبدالله رضیان عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی درباره انتشار خبرهایی مبنی بر موافقت دولت با افزایش ۳۰ درصدی قیمت کارخانه ای خودرو، گفت: مادامی که بازار کشش افزایش قیمت را داشته و در انحصار چند شرکت خودروسازی باشد، خودروسازان نیز ترغیب می شوند از وضعیت موجود سوءاستفاده کنند.

نماینده مردم مردم قائمشهر، سوادکوه و جویبار در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه حتی با قیمت های کنونی خودرو نیز فشار بسیاری به مردم وارد می‌شود، افزود: از آنجایی که تولید خودروسازان نمی تواند نیاز بازار را تامین کند باید از طریق واردات خودرو بازار را اشباع کرد تا فاصله قیمت خودرو در کارخانه و بازار از بین رود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر این شائبه ایجاد شده، که خودروسازان در افزایش گرانی خودرو در بازار نقش دارند تا بتوانند قیمت کارخانه‌ای را افزایش دهند، اظهار کرد: این شرکت‌ها در تمام مباحث خود مطرح می‌کنند چرا شرکت های خودروسازی از قیمت های بازار بهره مند نشوند و سوداگران از آن استفاده کنند.

عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه عزمی برای اصلاح ساختار کنونی روش قیمت گذاری خودرو وجود ندارد، اضافه کرد: قیمت گذاری چارچرخ‌ها باید براساس سود منطقی و هزینه‌های تولید باشد در واقع ادعای خودروسازان مبنی بر هزینه‌های زیاد تولید به راستی آزمایی نیاز دارد.

رضیان معتقد است از آنجایی که نرخ ارز هر روزه دست خوش تغییر می شود، خودروسازان نیز سوءاستفاده می کنند.

نظر شما