شناسهٔ خبر: 161353 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا

مجلس یازدهم به دنبال ایجاد ثبات پایدار در داخل کشور باشد

یارمحمدی نماینده مردم زاهدان در مجلس تاکید کرد که مجلس دهم تمام تلاش خود را به کار گرفت تا وظایفش را به خوبی انجام دهد و در حوزه برخی از طرح‌ها و لوایح جسورانه‌تر عمل کرد.

به گزارش «نماینده»، علیم یارمحمدی، با اشاره به اولویت‌هایی که مجلس دهم در یک ماه باقیمانده باید به آنها توجه کند، بیان کرد: مجلس دهم عملا کارش به اتمام رسیده و باید در این مدت باقی‌مانده طرح‌ها و لوایحی را که در کمیسیون‌های تخصصی بر روی آنها کار کارشناسی انجام شده است به سرانجام رسانده و در نهایت مجلس را به نمایندگان دور بعد تحویل دهد. متاسفانه در روزهای پایانی مجلس دهم با بحران‌هایی روبه‌رو هستیم.

وی اظهار کرد: از یک سو شیوع ویروس کرونا در سراسر کشور و از سوی دیگر تنش‌های استکبار با ایادی آن در منطقه شرایط را سخت کرده است. جبهه استکبار نقاط قوت جمهوری اسلامی ایران را هدف قرار داده است. مجلس یازدهم باید با توجه به شرایط موجود هدف‌گذاری خود را ایجاد ثبات پایدار در داخل کشور برای حفاظت از مردم و ایران اسلامی قرار داده و اقوام، مذاهب و گروه‌های مختلف داخل کشور را منسجم و متحد در کنار یکدیگر نگه دارد.

نماینده مردم زاهدان در مجلس تصریح کرد: مجلس یازدهم باید به مسائل و مشکلات موجود به طور پررنگ‌تر و سریع‌تر همراه با مطالعه کارشناسی توجه داشته باشد تا کمترین ضربه به مردم وارد شود. باید با در نظر گرفتن مسائل کشور و منطقه و با اولویت قرار دادن منافع ملی تدبیر مناسبی برای به حداقل رساندن آسیب‌ها اندیشیده شود.

وی در ادامه با اشاره به عملکرد مجلس دهم بیان کرد: مجلس دهم تمام سعی خود را به کار گرفت تا وظایفی را که بر عهده داشت به نحو احسن انجام دهد و توانست در برخی از طرح‌ها و لوایح جسورانه‌تر عمل کند. تعداد زیادی از طرح‌ها و لوایح در این دوره از مجلس به سرانجام رسید. از سوی دیگر مجلس از دولت انتظاراتی داشت اما با توجه به گرفتاری‌هایی که دشمنان با اعمال تحریم‌ها برای کشور به وجود آوردند برخی از آنها محقق نشد.

یارمحمدی خاطرنشان کرد: در مجلس دهم شاهد بودیم که در سال گذشته قیمت بنزین به یکباره افزایش یافت و این گله‌مندی وجود دارد که ای کاش از دولت‌های قبل این افزایش قیمت با شیب ملایمی اعمال می‌شد. مردم کشور ما تحمل این حجم از فشار را نداشتند. به مجلس بعدی توصیه می‌کنم که به مردم توجه ویژه‌ای داشته و دست به تصمیماتی که فشار زیادی به طور ناگهانی به مردم وارد می‌کند نزنند.

وی افزود: از سویی دیگر مقام معظم رهبری اسناد خوبی را برای توسعه مناطق مرزی به ویژه جنوب کرمان و استان سیستان و بلوچستان ابلاغ کرده است؛ ان ‌شاءالله مجلس یازدهم و دولت به ظرفیت‌های گردشگری، کشاورزی و سایر حوزه‌های کشور توجه داشته و در راستای آبادانی مناطق محروم گام بردارد. مردم در مناطق مرزی با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می‌کنند در حالی که توجه به ظرفیت‌های این مناطق می‌تواند تحولی در اقتصاد کشور رقم زده و امنیت کشور را بیش از گذشته تامین کند.

نظر شما