شناسهٔ خبر: 161342 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا

مشکلات اقتصادی، دستوری حل نمی‌شود

اصغر سلیمی نماینده مردم سمیرم در مجلس شورای اسلامی گفت: مشکلات اقتصادی کشور دستوری و با بخشنامه حل نمی‌شود و برای برون رفت از این مشکلات باید برنامه‌ریزی دقیق و بلندمدت انجام شود.

به گزارش «نماینده»، اصغر سلیمی در خصوص راهکارهای مناسب برای مواجهه با تبعات اقتصادی کرونا، اظهار کرد: البته مشکلات اقتصادی قبل از کرونا هم وجود داشت و کرونا تنها این مشکلات را تشدید کرد. دولت به دنبال این است که واحدهای تولیدی را با هماهنگی ستاد ملی مبارزه با کرونا راه‌اندازی مجدد کند منتها مشکلات اقتصادی ریشه‌ای است که امیدواریم مجلس جدید کارگروه ویژه‌ای را برای حل معضلات اقتصادی در نظر بگیرد.

وی افزود: معتقدیم که مشکلات اقتصادی کشور، دستوری و با بخشنامه حل نمی‌شود و برای برون رفت از این مشکلات باید برنامه‌ریزی دقیق و بلندمدت انجام شود.

این عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی، گفت: برای حل مشکلات مسکن، طرح مسکن ملی مطرح شد، اما اگر خوب دقت کنیم می‌بینیم که ۲.۵ میلیون مسکن خالی در کشور وجود دارد که بدون شک اگر برای صاحبان این مسکن‌ها جریمه سنگین در نظر گرفته شود بخش بزرگی از مشکل کمبود مسکن حل می‌شود و قیمت بالای مسکن شکسته می‌شود.

سلیمی تصریح کرد: همچنین برخی افراد سودجو اجناس و مایحتاج عمومی مردم را احتکار می‌کنند که این تخلف سبب بالا رفتن اجناس شده و زندگی روزمره مردم با اختلال مواجه می‌شود. قوه قضائیه در این خصوص باید با محتکران و سودجویان برخورد جدی کند و دستگاه‌های نظارتی نیز باید نظارت جدی‌تری داشته باشند.

نماینده مردم سمیرم در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: مجلس آینده به راحتی می‌تواند برای حل مشکلات اقتصادی لوایح مهمی را به تصویب برساند. اگر این مجلس بتواند برای چهار مورد از مشکلات اقتصادی راه حل ارائه و لوایح مفیدی را تصویب کند بدون شک اقتصاد کشور متحول می‌شود.

وی با بیان اینکه ایران دارای منابع طبیعی فراوانی مانند نفت و پتروشیمی است، گفت: کشور فقیری نیستیم و باید برای استفاده درست از این منابع خدادادی برنامه‌ریزی دقیق کنیم تا این ظرفیت‌های بزرگ را به فعل تبدیل کنیم تا اهداف مورد نظر مقام معظم رهبری محقق شود.

این عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی، خاطرنشان کرد: دغدغه اصلی نظام جمهوری اسلامی حل مشکلات اقتصادی و رفع مشکلات جوانان است. هم‌اکنون سن ازدواج جوانان بالا رفته که در این خصوص باید راهکارهای فوری و منطقی اندیشیده شود.  

نظر شما