شناسهٔ خبر: 161323 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا

نظارت بر اجرای قوانین سر لوحه کار مجلس یازدهم قرار گیرد

ابوالفضل سروش نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی مهمترین ضعف مجلس دهم را نظارت دانست و گفت: نمایندگان در مجلس یازدهم اقدامات نظارتی را سرلوحه کارشان قرار داده و از برگزاری جلسات متعدد و پراکنده کاری پرهیز کند.

به گزارش «نماینده»، ابوالفضل سروش در توضیح اقدامات مجلس دهم در روزهای پایانی عمر خود گفت: با توجه به اینکه کمتر از یک ماه به پایان عمر مجلس دهم باقی مانده است نمایندگان باید در وهله اول بررسی لوایح وطرح های ناقص را به اتمام برسانند، طرح‌ها و لوایحی که ساعت‌ها برای بررسی آن در کمیسیون های تخصصی وقت صرف شده و قطعا تعیین تکلیف آن امری ضروری است. نباید تصور کرد که می توان بررسی این موارد را به مجلس بعدی موکول کرد چون عملا امکان این کار بر اساس قانون وجود ندارد.

وی در توصیه به نمایندگان مجلس یازدهم افزایش اقدامات نظارتی را ضروری خواند و توضیح داد: نظارت بر اجرای قانون یکی از وظایف مهم نمایندگان است که نباید مغفول بماند. توصیه‌ام به نمایندگان مجلس یازدهم افزایش نظارت‌هاست که در این صورت جلوی بسیاری از تخلفات و مشکلات و اشتباهات گرفته می‌شود.

به گفته سروش، ضعف مجلس دهم در انجام وظایف نظارتی‌اش بود به طوری که در نظارتها کم رنگ بود؛ انتظار می رود مجلس آینده این ضعف را نداشته باشد.

نماینده تهران در پایان تاکید کرد: اگر نمایندگان در مجلس یازدهم می خواهند بعد از چهارسال کارنامه موفقت آمیزی داشته باشند هر کدام یک یا دو موضوع  مهم را در دستور کار قرار داده و با تمرکز بر آن به اتمام برسانند؛ لذا برگزاری جلسات متعدد و پرداختن به موضوعات متنوع تنها آنها را از هدف دور می‌کند و نمی‌توانند بعد از چهار سال دستاوردی داشته باشند.

نظر شما