شناسهٔ خبر: 161322 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

دستکاری مصوبات مجلس در کمیسیون اصل ۹۰ قابل پیگیری است

قاضی زاده هاشمی عضو هیأت رئیسه مجلس گفت: چنانچه مستندی در خصوص دستکاری مصوبات مجلس وجود داشته باشد، نمایندگان می‌توانند شکایت کرده و از طریق کمیسیون اصل ۹۰ آن را پیگیری کنند و قطعا رسیدگی می‌شود.

به گزارش «نماینده»، سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی عضو هیأت مدیره مجلس شورای اسلامی، در پاسخ به سوالی درباره دستکاری در مصوبات مجلس، اظهار داشت: چنانچه هر کجا دستکاری در مصوبات مجلس اتفاق افتاده است، براساس مراجعه به مشروح مذاکرات قابل احیا است.  

وی افزود: من به این نکته که دوستان به این شکل می‌گویند قائل نیستم. چرا که ما یک سند مستند به نام مشروح مذاکرات داریم و البته در صورت وجود چنین مسئله‌ای هم این موضوع در کمیسیون اصل ۹۰ مجلس قابل رسیدگی است.  

قاضی‌زاده ادامه داد: اگر واقعا دوستان معتقدند در مصوبات مجلس دستکاری می‌شود،  به همراه مستندات می‌توانند از طریق کمیسیون اصل ۹۰ پیگیری کنند.  

عضو هیأت رئیسه مجلس گفت: یکی از همکاران به من مراجعه کرد و چند سند نشان داد و بنده به او گفتم از طریق کمیسیون اصل ۹۰ شکایت کرده و کمیسیون می‌تواند ورود و مستندات را اخذ کند و اگر خلافی اتفاق افتاد، با آن تخلف باید برخورد کند.  

وی همچنین عنوان کرد: برخی مطالبی که دوستان می‌گویند ممکن است در دو جلسه بعد در صحن علنی اصلاح شده باشد و ممکن است آن را ندیده باشند، اما بیشتر صحبت سر بودجه امسال است که به صحن نیامده و با مصوبه کمیسیون -با اذن رهبری- ابلاغ شده است.  

قاضی‌زاده همچنین بیان کرد: به هر حال مصوبات مجلس از آنجایی که زنده است، ‌ مشروح مذاکرات ضبط و پیاده می‌شود و مبنا مشروح مذاکرات است؛ یعنی اگر جایی تخلفی بود، چه نماینده و چه غیرنماینده می‌توانند شکایت کنند واین  قابلیت رسیدگی دارد.  

عضو هیأت رئیسه مجلس در خاتمه خاطرنشان کرد: چنانچه مستندی در خصوص دستکاری مصوبات مجلس وجود داشته باشد، نمایندگان می‌توانند شکایت کرده و از طریق کمیسیون اصل ۹۰ آن را پیگیری کنند و قطعا رسیدگی می‌شود، چرا که مشروح مذاکرات موجود است و براساس آنچه که در مشروح مذاکرات وجود دارد، قابل رسیدگی است.  

نظر شما