شناسهٔ خبر: 161318 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: میزان

مردم با بازار بورس هیجانی برخورد نکنند

حسینی عضو کمیسیون «برنامه، بودجه و محاسبات» مجلس با بیان اینکه این احتمال وجود دارد سهام برخی شرکت‌ها در بورس حباب باشد، گفت: انتظار داریم مردم با بازار بورس هیجانی برخورد نکنند چرا که برخورد هیجانی مردم با هر مقوله اقتصادی می‌تواند مشکلاتی در پی داشته باشد.

به گزارش «نماینده»، محمد حسینی، با اشاره به روند صعودی سرمایه‌گذاری مردم در بورس گفت:  شیوع ویروس کرونا اقتصاد دنیا را دچار آسیب کرده است.
وی افزود: پیرو این نابسامانی اقتصادی، بازار بورس اکثر کشورهای دنیا به نوعی به صورت کاهشی عمل کرد، اما در کشور ما شاخص بورس و تعداد معاملات رو به روز افزایش بود.


این نماینده مجلس با اشاره به دلایل افزایش شاخص بورس در ایران گفت: علت اشتیاق مردم به بورس دلایل متعددی دارد، یکی از دلایل وجود شرکت‌های جدید و عرضه سهام آنها در بورس است که این به خودی خود می‌تواند فضای جدیدی را در بورس ایجاد کند.


حسینی بیان داشت: از سوی دیگر مقوله واگذاری سهام و فروش دارایی‌های مازاد در احکام بودجه سال ۹۹ قید شده است لذا با توجه به این شرایط مردم به سمت بازار بورس سوق پیدا کرده اند که البته این حرکت می تواند با خطراتی همراه شود چراکه این احتمال وجود دارد که سهام برخی شرکت‌ها حباب باشد.

وی تاکید کرد: انتظار داریم مردم با بازار بورس هیجانی برخورد نکنند چرا که برخورد هیجانی مردم با هر مقوله اقتصادی می‌تواند مشکلات عدیده ای را در پی داشته باشد.

حسینی با بیان اینکه اقتصاد کشور بدین نحوه نیست که ما در بُعدی به صورت ادامه دار رشد داشته باشیم، گفت: در نتیجه بازار بورس هم با رکود مواجه خواهد شد و زیان آن قطعا برای افراد خرده پا بیشتر خواهد بود.

نظر شما