شناسهٔ خبر: 161312 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

سخنی با منتخبین مجلس یازدهم

فضائلی وجه غالب ایران قوی، رویکرد ایجابی و مثبت است لذا مجلس قوی هم به عنوان یک رکن مهم تحقق ایران قوی باید رویکردی ایجابی و مثبت در پیش بگیرد.

«نماینده»/مهدی فضائلی*: کمتر از یک ماه تا تشکیل مجلس یازدهم باقی مانده است و منتخبین مردم باید خود را آماده حضور در این سنگر مهم کنند. مجلس یازدهم می تواند نقش مهمی در تحقق ایران قوی ایفا کند و نقطه عطفی در خدمتگذاری مجلس شورای اسلامی باشد.

این سخن به معنای بالا بردن مطالبات غیرمنطقی از این مجلس نیست و اتفاقا یکی از نکاتی که بخصوص خود منتخبین باید مراقبت کنند همین مطالبات است. برخی در حال دامن زدن به مطالبات از مجلس یازدهم هستند و گویا قرار است نمایندگان با خواندن وردی یکباره مشکلات را حل کنند.

در عین حال نمایندگان دور جدید مجلس با اثبات روحیه خدمتگذاری و کم کردن مواهب نمایندگی و تلاش مجاهدانه می توانند تصویر متفاوتی از خانه ملت را به نمایش بگذارند. نکته بسیار مهم بعدی اتخاذ رویکرد ایجابی و مثبت در مجلس یازدهم است.

وجه غالب ایران قوی، رویکرد ایجابی و مثبت است لذا مجلس قوی هم به عنوان یک رکن مهم تحقق ایران قوی باید رویکردی ایجابی و مثبت در پیش بگیرد.

 ایجاد تحرک بیشتر در دولت و هدایت آن به مسیر تلاش مجاهدانه امر لازم و شایسته ای است اما این کار باید با تعامل مثبت و سازنده انجام شود. ارائه یک چهره تند و اهل درگیری و نزاع از جمله با دولت، آورده ای برای کشور و مردم نخواهد داشت.

حضور نمایندگان جدید و جوان و دور اولی ها می تواند برای مجلس یازدهم یک فرصت باشد به شرطی که از هیجانات و شعارزدگی فاصله گرفته و از تجربیات چهره های باسابقه در بین نمایندگان فعلی و سابق استفاده شود. 

انرژی جوانی و انگیزه نمایندگان جدیدالورود در کنار تجربیات نمایندگان انقلابی پیشین می تواند ترکیبی سازنده و اثربخش برای مجلس یازدهم فراهم آورد. همچنین ترکیب آرمانگرایی و واقع بینی می تواند تحقق عقلانیت انقلابی را نوید بدهد. مراقبت از اختلاف افکنی ها با ریشه های نفسانی و یا  برنامه ریزی شده از بیرون مجلس وظیفه مهم بعدی نمایندگان مجلس جدید است.

آغاز این اختلاف افکنی ها را طی هفته های اخیر توسط برخی رسانه های جریان مقابل شاهد بودیم و متأسفانه برخی افراد با نادیده گرفتن برخی ابتدائیات سیاست ورزی، بازی خورده و در زمین رقیب بازی کردند.

نمایندگان مجلس یازدهم همواره آیه ۴۶ سوره انفال را که می فرماید: «وَأَطِیعُوا اللَّهَ وَرَسُولَهُ وَلَا تَنَازَعُوا فَتَفْشَلُوا وَتَذْهَبَ رِیحُکُمْ ۖ وَاصْبِرُوا ۚ إِنَّ اللَّهَ مَعَ الصَّابِرِین» را در یاد داشته باشند و بدانند نزاع در داخل مجلس و نزاع مجلس با ارکان دیگر، هم موجب سستی و ضعف مجلس می شود و هم هیمنه و اقتدار آنرا مورد آسیب قرار می دهد. راه حل پیشگیری از منازعات سستی آفرین ،اطاعت از خداوند و رسولش و صبوری و استقامت است.

نظر شما