شناسهٔ خبر: 161310 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خبرگزاری دانشجو

نمایندگان مشکلات را با دید دولت نگاه میکردند و یار و یاور دولت بودند

پورمختار عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس گفت: متاسفانه چون اکثریت مجلس دهم از فراکسیون امید و کمک کننده آن‌ها فراکسیون مستقلین بود نتوانستد به خوبی عمل کنند و فقط حامی دولت بودند و بیشتر مطالبات دولت را در اولویت قرار می‌دادند

به گزارش «نماینده»، محمدعلی پورمختار عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی ، اظهار داشت: مجلس دهم در اواخر عمر خود باید اولویت‌هایی را در دستور کار قرار دهد تا مشکلات کشور حل و رفع شود. کمیسیون‌ها و به خصوص کمیسیون اقتصادی می‌بایست در این روزها فعال شوند تا مشکلات اقتصادی که کشور اکنون با آن مواجه هست را بر طرف سازند.

نماینده کبودرآهنگ در پاسخ به این سوال که چرا مجلس دهم نتوانست قاطعیت خود را داشته باشد و ترمز مجلس چه بود؟ گفت: به طور کلی آفات مجالس علی الخصوص همین مجلس دهم نگاه سیاسی به موضوعات بود که در درون مجالس حکمرانی می‌کرد. وقتی که مسائل سیاسی بر تمام موضوعات سایه بیاندازد، آن وقت دیگر نمی‌شود کارها را به نحو احسن انجام داد.

وی بیان داشت: متاسفانه مجلس دهم، چون اکثریت از فراکسیون امید و کمک کننده آن‌ها فراکسیون مستقلین بود نتوانستد به خوبی عمل کنند و فقط حامی دولت بودند و بیشتر مطالبات دولت را در اولویت قرار می‌دادند.

این نماینده مجلس با اشاره به اولویت‌های مجلس دهم گفت: در اولویت بندی دستور جلسات مجلس تا حدودی هیئت رئیسه نقش داشت، ولی اصل موضوع وجود فراکسیون اکثریت در مجلس بود که در اولویت قراردادن طرح‌ها نقش آفرینی می‌کرد.

پورمختار تصریح کرد: با شرایطی که در مجلس دهم حکم فرما بود ما شاهد کندی و دیر عمل کردن مجلس در سطح کشور بودیم و مجلس دهم آن طوری که باید نتوانست نقش خود را ایفا کند.

وی با اشاره به مجلس یازدهم گفت: برای اینکه مجلس بتواند دوباره به راس امور برگردد باید نماینده‌ها مراقب رفتارهای خود باشند یعنی رفتار یک نماینده می‌تواند جایگاه مجلس را قوی یا ضعیف کند.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی تاکید کرد: متاسفانه در مجلس دهم شاهد برخی بد رفتاری‌ها از سوی نمایندگان بودیم که با همین رفتارها جایگاه مجلس را تنزل دادند و باعث شدند مجلس از جایگاه اصلی خود عدول کند.

وی افزود: وقتی صحبت از رفتارها می‌کنیم بدین صورت است که این نمایندگان همیشه مشکلات کشور را با دید دولت نگاه می‌کردند و همیشه و در هر زمان یار و یاور دولت بودند که این اصل خوبی نیست. یا زمان‌هایی که دولت تهدیدی می‌کرد که نمی‌تواند قانونی را اجرا کند نمایندگان اکثریت قبول می‌کردند.

پورمختار بیان داشت: مجلس یازدهم باید نگاهش به واقعیت‌های موجود و مشکلات کشور باشد و اگر بخواهد همانند مجلس دهم همراه دولت باشد باز درب به همان پاشنه خواهد چرخید.

نظر شما