شناسهٔ خبر: 161309 - سرویس سایر حوزه‌ها
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

دوشنبه؛بررسی وضعیت بورس در کمیسیون اقتصادی مجلس

الیاس حضرتی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس از نشست اعضای این کمیسیون با وزیر اقتصاد برای بررسی وضعیت بورس خبر داد.

به گزارش «نماینده»، الیاس حضرتی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس ، از حضور وزیر اقتصاد در جلسه هفته جاری این کمیسیون خبر داد و گفت: وزیر اقتصاد،رئیس سازمان خصوصی سازی و رئیس بورس برای بررسی وضعیت بورس در جلسه روز دوشنبه  کمیسیون حضور پیدا می کنند.

وی با بیان اینکه وزارت اقتصاد پس از ایراداتی که به نحوه خصوصی سازی برخی بنگاه های دولتی وجود داشت،بحث بورس را در این زمینه فعال کرده است،ادامه داد:در حال حاضر از سوی دولت و وزارت اقتصاد در بورس 5 استراتژی دنبال می شود که کمیسیون اقتصادی نیز با آنها موافق است،یکی از استراتژی ها عبور از بانک محوری و رفتن به سمت بازار محوری است.

نماینده تهران در مجلس دهم تصریح کرد: باید جذابیت های در بورس شکل می گرفت که مردم به آن سمت حرکت می کردند که در حال حاضر این اتفاق رخ داده است.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه یکی دیگر از اهداف مدیریت نقدینگی است، عنوان کرد:شفافیت مالی، مردمی کردن اقتصاد از دیگر اهداف و استراتژی دولت در بازار بورس است.

حضرتی با تاکید بر اینکه باید از سرمایه های که وارد بورس می شود صیانت کرد، اظهار داشت: از مسئولانی که به جلسه کمیسیون دعوت شدند خواهیم خواست تا برنامه های دولت برای کمتر شدن ریسک سرمایه گذاری در بورس را تشریح کنند.

نظر شما