شناسهٔ خبر: 161306 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: میزان

حرکت هیجانی مردم به سمت بازار بورس احتمالاً به یک عقب گرد تبدیل شود

فولادگر/2 رییس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی مجلس با بیان اینکه حرکت هیجانی مردم به سمت بازار بورس احتمالاً به یک عقب گرد تبدیل شود، گفت: مردم باید درباره بازار سرمایه دقت لازم داشته باشند و برای خرید و فروش سهام با کارشناسان مشورت کنند.

به گزارش «نماینده»، حمیدرضا فولادگر، با اشاره به روند صعودی سرمایه‌گذاری مردم در بورس گفت: بروز شرایط فعلی اقتصاد یکی از دلایل افزایش سرمایه گذاری مردم در بورس است.

وی با بیان اینکه جاذبه بازارهایی از جمله سکه و ارز، بازارهای پولی و بانکی وهمچنین طلا کاهش یافته است، اظهار کرد: به هر حال نقدینگی مردم همیشه به سمتی سوق پیدا می‌کند که جاذبه برانگیز است.


این نماینده مجلس با بیان اینکه بازار سرمایه، در مقایسه با بازارهای غیر مولد و مخرب همچون سکه و ارز در اولویت است، تاکید کرد: در حال حاضر نماد برخی شرکت‌ها در بورس رشد کرده است لذا این شرکت‌ها علی رغم شرایط اقتصادی کشور فروش خود را داشته اند و حضور این شرکت‌ها در بورس باعث شده که بازار سرمایه رشد کند.

فولادگر تصریح کرد: مردم باید درباره بازار سرمایه دقت لازم داشه باشند و برای خرید و فروش سهام با کارشناسان مشورت کنند.

این نماینده مجلس گفت: این احتمال را می‌دهیم که حرکت هیجانی مردم به سمت بازار بورس نهایتا به یک عقب گرد تبدیل شود چرا که بخشی از ارزش سهام برخی شرکت‌ها در بورس حباب است، بنابراین توصیه می‌کنیم مردم دقت لازم را داشته باشند.

فولادگر ضمن تاکید مجدد بر این نکته که بخشی از افزایش ارزش سهام شرکت‌ها در بورس حباب است و در نتیجه حرکت هیجانی مردم ایجاد شده است، گفت: انتظار است اگر این حباب ارزشی از بین رفت و ترکید مردم به این وضعیت معترض نشوند لذا درباره حضورشان در بورس بیشتر بررسی کنند و همه جوانب اقدام خود را در نظر بگیرند تا پشیمان نشوند.

نظر شما