شناسهٔ خبر: 161275 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: میزان

پرونده اجاره بهای مستأجران روی میز کمیسیون عمران مجلس

 رضایی کوچی رییس کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه این کمیسیون به بررسی «اوضاع ساخت و ساز مسکن و مقوله اجاره بها» می‌پردازد، گفت: در شرایط شیوع ویروس کرونا، دستگاه‌های نظارتی باید وارد عمل شده و اعمال نظارتی ویژه بر حوزه اجاره بها مستأجران داشته باشند.

به گزارش «نماینده»، محمدرضا رضایی‌کوچی، به موضوع مهم وضعیت اجاره مسکن و مشکل مضاعف کرونا گفت: کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی طی جلسات خود در هفته آینده به بررسی «اوضاع ساخت و ساز مسکن و مقوله اجاره بها» در کشور می‌پردازد.

وی افزود: قرار است میهمانانی از حوزه مسکن در این جلسه حاضر شوند.

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: در آستانه فصل تابستان هستیم و در این فصل شاهد موج نقل و انتقالات مستأجران خواهیم بود لذا در شرایط فعلی اگر نظارتی بر اجاره بها مستأجران صورت نگیرد موج گرانی مجددا در حوزه مسکن رخ خواهد داد که باید پیش بینی‌هایی در این زمینه مدنظر قرار گیرد.

رضایی کوچی تصریح کرد: در این شرایط حتما دستگاه‌های نظارتی باید وارد عمل شده و اعمال نظارتی ویژه بر حوزه اجاره بها مستأجران داشته باشند.

وی تاکید کرد: البته راهکار اصلی مدیریت اجاره بها، تولید مسکن است و باید تعادلی در عرضه و تقاضا در حوزه مسکن ایجاد شود، منتهی در شرایط فعلی با شیوع ویروس کرونا مواجه شده ایم و این مقوله مقداری زمان بر است، لذا نظارت‌های کیفی می‌تواند در این امر مؤثر باشد تا فشاری روی مستأجران وارد نشود.

نظر شما