شناسهٔ خبر: 161271 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

حاشیه سازان برای ماهواره نور می‌خواهند کشور قرون وسطایی اداره شود

قاضی زاده هاشمی عضو هیأت رئیسه مجلس گفت: عناصر خودفروخته که فعالیت‌های هسته‌ای را تعطیل کردند امروز به دنبال زیر سؤال بردن فعالیت‌های فضایی کشور هستند و این اقدام آنها در حالی است که هم فعالیت هسته‌ای و هم فعالیت فضایی نقش تاثیرگذاری در توان اقتصادی کشور دارد.

به گزارش «نماینده»، سیدامیرحسین قاضی‌زاده هاشمی نماینده مردم کلات در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به فضاسازی‌های صورت گرفته در فضای مجازی در زیر سؤال بردن توفیق کشورمان در پرتاب موفقیت‌ آمیز ماهواره نور گفت: ملت ایران در طول تاریخ از اینگونه افراد خیانتکار کم ندیده و هر گاه ما شکستی خوردیم از خیانت این افراد بوده است.

وی افزود:‌ من هم این مسئله را قبول دارم که اقتصاد مسئله مهمی است و ما باید در حوزه اقتصادی، ‌پیشرفت کنیم و البته این آقایان هم این نکته را مدنظر داشته باشند که کشورهایی مثل آمریکا، ژاپن و غیره که قدرت اقتصادی هستند و یکی از دلایل توفیق‌شان در حوزه اقتصادی، مربوط به فعالیت‌های فضایی آنهاست چرا که هم در حوزه شبکه اطلاعات و اینترنت و هم سینما و تلویزیون و غیره بحث حضور در فضا و فعالیت‌ در این حوزه، تاثیر چشمگیر دارد.

عضو هیأت رئیسه مجلس اظهار داشت: ‌این عناصر خود فروخته که روزی فعالیت‌های هسته‌ای ما را متوقف کردند و اجازه ندادند ما به پیشرفت‌های لازم در این زمینه برسیم امروز می‌خواهند فعالیت‌های فضایی را متوقف کنند.

قاضی‌زاده خاطرنشان کرد: این آقایان می‌خواهند کشور همیشه به شکل قرون وسطایی اداره شود و از یک سو کشور را عقب مانده می‌دانند و از سوی دیگر با تئوری‌هایشان مانع توسعه یافتگی کشور می‌شوند.

وی افزود: امروز بازارهای کشورهای همسایه برای صادرات محصولات کشاورزی ما و به ویژه خرما، آماده است و به عنوان مثال ما بازار خوبی در کشور روسیه داریم اما به دلیل مشکل بار میکروبی که در مورد محصولات ما وجود دارد ما امکان صادرات آن را نداریم.

عضو هیأت رئیسه مجلس اظهار داشت: موضوع بار میکروبی به این شرح است که محصولات صادراتی باید بااشعه گاما ضد عفونی شوند و به دلیل اقدام همین آقایان در توقف برنامه‌های هسته‌ای کشور ما از توسعه این امکان در کشور محروم شده‌ایم و زمینه برای میکروب زدایی محصولات کشاورزی‌مان با اشعه گاما وجود ندارد و این باعث شده در حالی که ما اولین تولید کننده خرما در جهان هستیم دهمین صادر کننده این محصول باشیم.

قاضی‌زاده  در پایان خاطرنشان کرد: من نمی‌دانم این آقایان این مسائل را متوجه نمی‌شوند که این حرف‌ها را می‌زنند و اینگونه موضع می‌گیرند؟

 بعضی از شخصیت‌های سیاسی همچون تاج‌زاده  وامین‌زاده در صفحات خود در فضای مجازی، اینگونه عنوان کردند که درست است که ما ماهواره به فضا پرتاب کرده‌ایم اما باید مراقب باشیم مثل شوروی نشویم و باید اعتماد مردم را جلب کرد.

نظر شما