شناسهٔ خبر: 161264 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

استفاده آمریکا از برجام طنز تلخ است

جمالی نوبندگانی/2 نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به تلاش آمریکا برای تمدید تحریم های تسلیحاتی ایران در سازمان ملل تاکید کرد: استفاده آمریکا از مفاد برجام برای اعمال فشار به ایران طنز تلخ است.

به گزارش «نماینده»، محمدجواد جمالی نوبندگانی، در خصوص تلاش آمریکا برای تمدید تحریم های تسلیحاتی ایران و واکنش روسیه و چین به این اقدام گفت: اقداماتی که آمریکا علیه ایران شکل می دهد در ادامه سیاست فشار حداکثری است که تیم افراطی ترامپ در مقابل ایران تدارک دیده اند، این اقدامات افراطی همیشه همراه با جنگ روانی است.

نماینده مردم فسا در مجلس دهم شورای اسلامی تاکید کرد: پرتاب ماهواره نور به فضا انحصار آمریکا و چند کشور دیگر را شکسته است و نشان دادیم با وجود فشار حداکثری و تحریم همه جانبه هوشمند توانستیم به توفیق بزرگی دست پیدا کنیم.

وی ادامه داد: مسئله دیگری که وجود دارد این است که آمریکایی ها با وجود همه سیستم های جاسوسی نتوانسته اند در رابطه با ماهواره نظامی ایران اقدام خاصی انجام دهند، یکسال گذشته به دلیل بخشی اشکالات فنی وجود داشت پرتاب ماهواره ایران با شکست رو به رو شد و  همان زمان ترامپ ابراز خوشحالی کرد اما این پرتاب خیلی برایشان گران تمام شده بسیار عصبانی هستند چرا که می دانند پیشرفت سایر علوم هم واسطه به فناوری ماهواره است.

این نماینده مجلس با بیان اینکه از طرفی اقدامات و پیش بینی هایی که در رابطه تهدید های احتمالی نظامی داشته اند بهم ریخته است، اظهار داشت: از طرفی اینقدر عصبانی و ناراحت هستند به طنز تلخی رو آورده اند، با وجود اینکه ترامپ با افتخار خروج از برجام را امضا می کند و به همه جهان نشان می دهد از برجام خارج شده، متسک جستن به برجام برای اقدام علیه جمهوری اسلامی اوج خباثت و دشمنی آمریکایی ها را می رساند، آنها حاضرند به چیزی که خودشان قبول ندارد برای اقدام علیه ایران متسک بجویند، در این میان روسیه و چین مواضع خوبی به عنوان اعضای دائمی شورای امنیت اتخاذ کرده اند.

جمالی نوبندگانی در ادامه گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت، تصریح کرد: چین و روسیه اعلام کردند اقدام جمهوری اسلامی و پرتاب ماهواره خارج از توافق برجام و  قطعنامه های سازمان ملل نیست و همچنین تاکید داشتند آمریکا حق ندارد به عنوان خود را عضوی از گروه ۱+۵  بداند چرا که ترامپ از برجام خارج شده است.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار داشت: ایران کشوری مستقل و توامند است که در چارچوب قوانین بین الملی به آن چیزی که مصلحت منافه مردم باشد اقدام می کند.

نظر شما