شناسهٔ خبر: 161251 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: مدآرا

تحلیل دنیامالی از کاندیداهای ریاست مجلس یازدهم؛

قالیباف بهترین شرایط را برای ریاست مجلس دارد

احمد دنیامالی، بندرانزلی منتخب مردم بندرانزلی گفت: خیلی از دوستانی که بحث هایی در خصوص آنها مطرح است خودشان بی اطلاع هستند و تا زمانی که کسی به صورت رسمی اعلام کاندیداتوری نکند در روز رای گیری نمی شود در خصوص افراد صحبت کرد.

به گزارش «نماینده»،احمد دنیا مالی، منتخب مردم بندر انزلی در مجلس یازدهم با اشاره به اسامی مطرح شده برای ریاست مجلس یازدهم گفت: اسامی که از کاندیداهای احتمالی مطرح شده است بیشتر گمانه زنی است و شأن رئیس مجلس چهار چوب های خاص خود را دارد.

وی ادامه داد: خیلی از دوستانی که بحث هایی در خصوص آنها مطرح است خودشان بی اطلاع هستند و تا زمانی که کسی به صورت رسمی اعلام کاندیداتوری نکند در روز رای گیری نمی شود در خصوص افراد صحبت کرد.

دنیامالی با اشاره به تشکیل فراکسیون های سیاسی مختلف در مجلس گفت: هر چقدر هم فراکسیون های مختلف تشکیل شود، مجلس در این دوره مجلس یکدستی خواهد بود اما خیلی زمان مناسبی برای این مباحث نیست و حداقل ۳ ماه بعد از شروع به کار مجلس فراکسیون های به لحاظ قانونی تشکیل می شود.

وی ادامه داد: مواردی که مطرح می شود خیلی نمی تواند مستند باشد اما برخی از افراد تلاش هایی می کنند که به نظر من این تلاش ها زود است و باید مجلس را تشکیل بدهیم و بعد از تشکیل هیئت رئیسه و کمیسیون ها فراکسیون های کاربردی و سیاسی تشکیل شود.

منتخب مردم بندرانزلی گفت: به نظر من بالاترین شانسی که قائل هستیم و فکر می کنم که عموم نمایندگان هم همین نظر را برای ریاست مجلس داشته باشند آقای قالیباف است چرا که او بهترین شرایط را در حال حاضر دارد. ارتباطی که با رهبری و سوابق اجرایی که دارند و مقبولیت عامی که بین افرادی مختلف دارد باعث می شود تا ایشان را بدون رقیب بدانیم.

وی با اشاره به اعلام کاندیداتوری سایر منتخبان مجلس یازدهم برای ریاست مجلس گفت: تفسیر دوستانی این است که بعضی از افرادی که خود را مطرح کردند دنبال سهم های دیگری هستند اما از ریاست مجلس شروع کردند تا بتوانند سهمی برای خودشان قائل باشند.

احمد دنیامالی ادامه داد: مجلس خیلی تحت تاثیر فضاهای قبل از تشکیل قرار نخواهد گرفت و مجلس با یک عقلانیتی وارد کار خواهد شد و شفاف تر موضوعات بررسی خواهد شد.

نظر شما