شناسهٔ خبر: 161248 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: میزان

انتقاد رییس کمیسیون عمران مجلس از نحوه اجرای فاصله‌گذاری اجتماعی در شبکه حمل و نقل

 رضایی کوچی رییس کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه طرح فاصله گذاری اجتماعی به هیچ وجه در کشور و به ویژه تهران خوب اجرا نمی‌شود، گفت: اخیراً سفر هوایی داشتم و مشاهده کردم که تمامی صندلی‌های این هواپیما پٌر است و همه مسافران در فاصله نزدیکی با هم نشسته‌اند.

به گزارش «نماینده»، محمدرضا رضایی‌کوچی، در ارزیابی خود از طرح فاصله گذاری اجتماعی گفت: به هیچ وجه طرح فاصله گذاری اجتماعی در کشور به ویژه در تهران خوب اجرا نمی‌شود.

وی تاکید کرد: طبق مشاهدات بنده این طرح در بانک‌ها، نانوایی‌ها و خودپردازها و ... یا حتی در شبکه حمل ونقل مسافران خوب اجرا نمی‌شود.

رضایی کوچی بیان کرد: اخیراً سفر هوایی داشتم و مشاهده کردم که تمامی صندلی‌های این هواپیما پٌر است و همه مسافران در فاصله نزدیکی با هم نشسته‌اند.

این نماینده مجلس گفت: حتی اتوبوس‌های مسافر بری هم بدون هیچ گونه فاصله گذاری مسافران را جا به جا می‌کنند که به نظر می‌رسد مردم فکر می‌کنند خطر شیوع کرونا در کشور رفع شده است.

رضایی کوچی با بیان اینکه مردم نسبت به اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی کم توجه هستند، بیان داشت: مسئولین قطعا سهم زیادی در بی توجهی مردم در اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی دارند لذا وقتی که یک هواپیما تمام ظرفیت خود را پر از مسافر می‌کند، این بی توجهی دیگر از ناحیه مردم نیست.

این نماینده مجلس در ادامه در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه آیا کمیسیون عمران قصد دارد به موضوع عدم اجرای فاصله گذاری اجتماعی در شبکه حمل ونقل کشور ورود کند و یا خیر؟ گفت: قطعا. ما در این زمینه علی الخصوص حمل و نقل هوایی به سازمان هواپیمایی کشوری تذکراتی خواهیم داد، همچنین این تذکرات شامل حمل و نقل درون شهر نظیر مترو واتوبوس‌ها هم خواهد شد.

وی تاکید کرد: اگر طرح فاصله گذاری اجتماعی اصلاح نشود قطعا  شاهد شیوع مجدد کرونا در کشور خواهیم بود.

نظر شما