شناسهٔ خبر: 161244 - سرویس پارلمان شهری
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

بررسی بسته محرک اقتصادی شهرداری تهران در کمیسیون مشترک شورا

اعطا ‌سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران گفت: بسته ۱۷ بندی محرک اقتصادی در شرایط بحرانی ناشی از شیوع کرونا در کمیسیون مشترک در حال بررسی است.

به گزارش «نماینده»، علی اعطا در نشست خبری مجازی با خبرنگاران با اشاره به سالروز شوراها از همه خدمات اعضای شوراهای کشور تقدیر و تشکر کرد.

وی در ادامه با اشاره به لایحه شهردار تهران با عنوان بسته محرک اقتصادی در شرایط بحرانی ناشی از شیوع کرونا گفت: شنبه شب این لایحه به صورت دو فوریتی به دست شورا رسید و در اولین جلسه شورا مطرح شد و با یک فوریت آن موافقت شد.

وی ادامه داد: بررسی لایحه بسته محرک اقتصادی در شرایط کرونا در دو کمیسیون اصلی برنامه و بودجه و معماری و شهرسازی به طور مشترک در حال بررسی است و در روز یکشنبه بعد از صحن در جلسه‌ای سه ساعته به طور مفصل مواد مطرح شده در آن مورد بررسی قرار گرفت و نیمی از ۱۷ ماده پیشنهادی در جلسه مشترک دو کمیسیون مورد بررسی قرار گرفت و امروز نیز دوباره این لایحه مورد بررسی قرار خواهد گرفت و روز یکشنبه در صحن شورا مطرح می‌شود.

سخنگوی شورای شهر تهران با اشاره به جزئیات محتوایی این لایحه گفت: در لایحه پیشنهادی اصلاحاتی بر لوایح گذشته و مصوبات شورا پیشنهاد شده که در خصوص جوایز خوش حسابی، مهلت پرداخت عوارض و تخفیفات است. همچنین اصلاح نحوه اخذ مطالبات شهرسازی از دیگر مواردی است که در این لایحه به آن اشاره شده و در مجموع بخشی از آن پیشنهادات مالی و ریالی و زمان بندی تخفیفات و عوارض است.

اعطا در ادامه به بخش‌های دیگر این لایحه اشاره کرد و گفت: در حوزه شهرسازی و معماری نیز مجوزهایی که می‌توانند از طریق کمیسیون‌های داخلی شهرداری و شورای معماری مناطق داده شود پیشنهاد شده تا اختیارات لازم به این کمیسیون‌ها داده بود در بخش‌هایی اختلاف نظرهایی وجود داشت، همچنین برخی از موارد این لایحه مربوط به پرونده‌های پیشین برج باغ‌ها که عوارض خود را پرداخت کرده و ارائه نقشه داده بودند نیز پرداخته شده و اصلاحیه‌هایی در این رابطه پیشنهاد شده بود. همچنین در بخش دیگری از لایحه بر اساس رهنمودهای مقام رهبری در راستای کمک مومنانه به نیازمندان پیشنهاداتی در رابطه با حمایت اقشار محروم و کم برخوردار شده بود.

وی تاکید کرد: این لایحه در کمیسیون مشترک در حال بررسی است، احتمال تغییرات در آن وجود دارد و اعضا مخالفت‌هایی در برخی موارد دارند، روز گذشته برخی مطبوعات ماده به ماده لایحه را مورد بررسی قرار داده و آن را نهی کرده بودند. در حال حاضر شورا پیشنهادات مطرح شده را با توجه به شرایط کرونایی کنونی بررسی و تصمیمی که به صلاح شهر و شهروندان خواهد بود را اخذ می‌کند.

نظر شما