شناسهٔ خبر: 161239 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: میزان

نامه یک نماینده مجلس به وزیر اقتصاد درباره تهدید و فرصت‌های بازار بورس

پور ابراهیمی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی از تهیه نامه‌ای به وزیر اقتصاد و امور دارایی با عنوان تحلیل «تهدید و فرصت‌های بازار سرمایه» خبر داد.

به گزارش «نماینده»، محمدرضا پورابراهیمی از تهیه نامه‌ای به وزیر اقتصاد و امور دارایی درباره تحلیل «تهدید و فرصت‌های بازار سرمایه» خبر داد.

وی افزود: پیرو این نامه تأکید شده دولت باید از فضای ایجاد شده بازار بورس و سرمایه نهایت استفاده ببرد و هم اینکه در این نامه عنوان شده است رویکرد فعلی بورس می‌تواند حائز تغییرات جدی باشد.

پور ابراهیمی تاکید کرد: اگر فردا روزی قیمت سهام کالایی بدون دلیل چندین برابر شده و واقعا از ارزش ذاتی خود فاصله گرفته و هیچ مبنایی برای افزایش اینگونه ندارد، دچار مشکل و ارزشش ریزش کند، قطعا این مردم هستند که ضرر و زیان خواهند کرد و این امر می‌تواند پیامدهای مخربی برای کشور داشته باشد.


عضو کمیسیون اقتصادی مجلس تصریح کرد: بنابراین اگر تبعات ناشی از ورود هیجانی مردم به بورس مدیریت نشود، خسارات جبران ناپذیری متحمل خواهیم شد.
پور ابراهیمی با بیان اینکه در حال حاضر ارزش شرکت‌هایی در بازار بورس کمتر از چیزی است که معامله می‌شود، تاکید کرد: ما نباید مردم را دچار ریسک کنیم چرا که مردم در شرایط عمومی به سمت بازار بورس کشیده می‌شوند و اگر بخواهند شرایط تخصصی را تجربه کنند قطعا اقداماتشان به غیر از اقداماتی است که هم اکنون انجام می‌دهند.


وی گفت: به هر حال مردم اگر دراین بازار دچار مشکل شوند، نمی‌گویند: این ما بودیم که تصمیم گرفتیم و این حاکمیت بود که ما را هدایت کرد.


این نماینده مجلس بیان داشت: امیدواریم پیرو این نامه وزیر اقتصاد و امور دارایی تصمیمات جدی در این رابطه اتخاذ کند.

نظر شما