شناسهٔ خبر: 161190 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

هیات رئیسه، مجلس را قفل کرده و اجازه اظهار نظر به نمایندگان نمی‌دهند

حجت الاسلام سلیمی عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس با انتقاد از هیات رئیسه گفت: متاسفانه نواب رئیس در نبود علی لاریجانی، مجلس را قفل کرده و اجازه اظهار نظر به نمایندگان نمی‌دهند.

به گزارش «نماینده»، حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: بعد از آنکه علی لاریجانی به دلیل ابتلا به کرونا مجبور به قرنطینه خانگی است فرمان اداره مجلس در دست آقایان پزشکیان و مصری افتاده است. در صورتی که آنها تسلط لازم را بر آئین‌نامه مجلس و قانون اساسی ندارند.

وی گفت: وقتی آقای پزشکیان و یا مصری اداره مجلس را بر عهده می‌گیرند اجازه اخطار و تذکر را به نمایندگان مجلس نمی‌دهند در حالی که آنها چون مسلط به مباحث حقوقی نیستند با مدیریت غلط مجلس را قفل می‌کنند.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس گفت: بعد از آنکه هفته گذشته در دو روز متفاوت مباحث مختلف و بسیار مهمی در مجلس مطرح شد که می‌توانم به گزارش تفریغ بودجه سال ۹۸ اشاره کنم تعداد زیادی از نمایندگان خواهان تذکر و اخطار بودند اما اداره‌کنندگان مجلس اجازه چنین کاری را ندادند.

وی خاطرنشان کرد: اداره‌کنندگان مجلس باید اطلاعات خود را از آئین‌نامه داخلی مجلس و همچنین مباحث حقوقی و قانون اساسی افزایش داده و مانع بیان تذکرات و اخطارها و اظهارنظرات مجلس نشوند.

نظر شما