شناسهٔ خبر: 161176 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه رسالت

قدرت در فضا، عزت در زمین

پیرهادی امروز، ایران اسلامی یکی از ۱۰ کشور برتر دنیا در حوزه فناوری فضایی است.

محسن پیر هادی*/ ماهواره نور تاکنون بیش از ۵۰ بار به دور زمین چرخیده است. تبعات این موضوع را، چه در حوزه‌های شناسایی، آب‌وهوایی و مسیریابی و چه در حوزه نظامی، دوست و دشمن به‌خوبی می‌دانند. امروز، ایران اسلامی یکی از  ۱۰ کشور برتر دنیا در حوزه فناوری فضایی است. در این حوزه گفتنی‌هایی هست:
یک. میچیو کاکو، یکی از برجسته‌ترین نظریه‌پردازان فیزیک و آینده‌پژوهان جهان غرب است. او در سخنانی که از ماهیت شرک‌آمیز تمدن غرب نشأت می‌گیرد، گفته «چشم‌انداز انسان‌ها تا پایان قرن ۲۱، تبدیل‌شدن به همان خدایانی است که در گذشته می‌پرستیدند، اما این بار ابزار ما به‌جای جادو، علم است. او به‌طور ویژه از چند شاخه علم نام می‌برد که یکی از آن‌ها، حوزه فضایی است. بی‌دلیل نیست که اکثر بدخواهان عالم در آمریکا و رژیم صهیونیستی و سایر نقاط دنیا از سه روز پیش تابه‌حال، نسبت به پرتاب موفقیت‌آمیز ماهواره توسط سپاه واکنش نشان داده و جنجال به راه انداخته‌اند. مسئله ساده است. ما که به فضل خدا در سایه پرچم توحیدیم، اما آن‌ها که علم و تجربه را خدای خود می‌پندارند، اینک آن را در سیطره و تسلط مردانی موحد از سرزمین پارس می‌بینند* و طبیعی است که خشمگین باشند.
دو. جاروجنجال به راه افتاده و حساسیت دشمن، نشانگر آن است که اتفاقا محققان و تلاشگران سپاه، نقطه دقیقی را هدف گرفته‌اند. آن‌طور که سردار رشید ما، حاجی‌زاده عزیز گفته، این تنها گام اول و بخشی از پازلی بزرگ برای تسخیر فضاست. رسانه‌های عربی حق‌دارند کشورهای خود را با ایران قیاس کرده و حکومت‌های خود را تحقیر کنند؛ کشوری در تحریم، با انواع تهدیدات و چالش‌ها، روی پای خود ایستاده و عزت می‌آفریند. پهپاد متجاوز آمریکایی را شکار می‌کند، ناو انگلیسی را توقیف می‌کند، در پاسخ به ترور سردار سلیمانی، پایگاه آمریکایی را موشک باران می‌کند و اینک در باشگاه فضایی‌هاست. ما از جاده استقلال به عزت رسیدیم، آن‌ها از وابستگی و سرسپردگی به کجا رسیدند؟
سه. موفقیت فضایی سپاه و مواردی ازاین‌دست، امنیت آفرین است و سایه جنگ را از سر کشور دور می‌کند. ازقضا قداره‌بندان عالم، چون پیش‌ازاین اثر ضرب شست مجاهدان مقاوم و پارسای این سرزمین را بر پیکره خود حس کرده‌اند، جرئت تهاجم ندارند. روح شهیدان سرفراز جبهه مقاومت و به‌ویژه پدر موشکی ایران، سردار حسن طهرانی مقدم شاد.
پی‌نوشت:حدیث نبوی خطاب به سلمان فارسی: «اگر علم و دانش در ثریا باشد، مردانی از سرزمین پارس به آن دست خواهند یافت.»

*منتخب مردم تهران در مجلس یازدهم

نظر شما