شناسهٔ خبر: 161159 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

با کاخ نشینی نمی‌توان با کرونا مبارزه کرد/دولت بنا ندارد شبکه ملی اطلاعات را عملیاتی کند

ابوترابی عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس با بیان اینکه دولت روحانی عزمی برای جمع و جور کردن فضای مجازی که عده‌ای در زمان شیوع کرونا با روح و روان مردم بازی کردند ندارد گفت: متاسفانه این دولت اراده‌ای برای عملیاتی کردن شبکه ملی اطلاعات ندارد.

به گزارش «نماینده»، ابوالفضل ابوترابی عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه دولت آقای روحانی به ویژه در دوره دوازدهم هیچ کار بزرگی به نفع مردم و معیشت آنان انجام نداده است، اظهار داشت: متاسفانه تمامی کارهای دولت در راستای سلب اعتماد و ناامیدی مردم بوده است.

وی افزود: دولت روحانی ۶ سال کارت سوخت را حذف کرد و بعد هم با بدترین شرایط ممکن استفاده از کارت را احیا کرد. این در حالی است که ما حتی شاهد معذرت خواهی خشک و خالی از سوی رئیس‌جمهور و زنگنه نبودیم در حالی که هزینه‌های مادی زیادی روی دست مردم به دلیل حذف کارت سوخت و احیای استفاده از آن باقی مانده است.

** با کاخ نشینی نمی‌توان با کرونا مبارزه کرد

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس گفت: ما شاهد بدترین نوع مدیریت برخورد برای مقابله با کرونا از سوی رئیس‌جمهور بودیم. چرا که او در کاخ نشینی، دورکاری می‌کند. در حالی که برخی از دولتمردان دم از سردار سلیمانی که همواره در خط مقدم حضور داشتند، می‌زنند اما مدیریت کاخ نشینی با مسلک و مرام سردار سلیمانی منافات دارد.  

ابوترابی گفت: ضعف رئیس‌جمهور و نوع مدیریت او در موضوع کرونا باعث شده که دو وزیر در یک دولت علیه یکدیگر نامه نگاری کنند.

وی خاطرنشان کرد: فرصت طلایی ایام عید نوروز که قرنطینه اجرایی شد و در ۱۳ فروردین هم به بهترین شیوه ممکن قرنطینه اصلی عملیاتی شد را از دست دادیم ولی حالا دولت به دنبال اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی است.

**دولت یازدهم و دوازدهم عزمی برای اصلاح نظام بانکداری نداشت

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس گفت: شعار و همایش در این دولت زیاد بوده اما مردم از این رفتارها خسته شده و فقط کار و فعالیت واجرای وعده‌ها را می‌خواهند.

ابوترابی تصریح کرد: مقام معظم رهبری بارها اصلاح ساختار اقتصادی را مطالبه کردند ولی آقایان روحانی و نوبخت فقط وعده و وعید داده و شو اجرا می‌کنند.

وی افزود:‌دولت یازدهم و دوازدهم عزمی برای اصلاح نظام بانکداری نداشتند. در حالی که رهبر معظم انقلاب در این باره بارها تذکر داده‌اند؛ وقتی هم که مجلس دهم طرح اصلاح نظام بانکداری را عملیاتی کرد، شاهد سنگ اندازی دولت برای عدم نتیجه بخشی آن هستیم.

** برخی‌ به دنبال چین هراسی هستند

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس گفت: در شرایطی که مردم چین به سفارت ایران در پکن اعتماد کرده و کمک‌های نقدی و غیرنقدی برای مقابله با کرونا هدیه کردند ما شاهد آن هستیم که به یک باره سخنگوی وزارت بهداشت حرف نسنجیده زد؛ در این قضیه ما شاهد همسویی اپوزیسیون و دشمنان جمهوری اسلامی و رسانه‌های معاند آنها و منافقین با برخی عمال داخلی که منجر به هجمه سنگینی علیه چین شد، هستیم.

ابوترابی گفت: کدخدا پرستان به جای آنکه طلبکار آمریکا باشند که چرا از برجام خارج شده و تحریم‌های ظالمانه بر خلاف همه پروتکل‌های بین‌المللی علیه جمهوری اسلامی اعمال کردند و در نهایت فضای چین هراسی ایجاد کردند که به نظرم همه آنها از یک چشمه آب می‌خورد.  

**دولت بنا ندارد شبکه ملی اطلاعات را عملیاتی کند

وی خاطرنشان کرد: گرانی‌های اخیر در کشور نشات گرفته از عدم مدیریت دولت است ضمن اینکه متاسفانه ما شاهد فضای مجازی رها شده که به کابوس خانواده‌ها تبدیل شده و کاملا مسموم است هستیم.  

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس گفت: فضای مجازی در حال حاضر یله و رها بوده و در قضیه شیوع کرونا در ایران با روح و روان و اعصاب مردم بازی کرد.

ابوترابی در پایان خاطرنشان کرد: دولت روحانی عزم برای جمع و جور کردن فضای مجازی ندارد و به همین دلیل اراده‌ای برای شبکه ملی اطلاعات نداشته و نمی‌خواهد آن را عملیاتی کند.

نظر شما