شناسهٔ خبر: 161158 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

دولت گزارش نحوه هزینه‌کرد ۷۵ هزار میلیارد تومانی برای جبران کرونا را ارائه کند

علیرضا سلیمی عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس از دولت خواست الگوی هزینه‌کرد ۷۵ هزار میلیارد تومانی که قرار است برای جبران آسیب‌های ناشی از کرونا بین مردم توزیع شود را به مجلس بدهد.

به گزارش «نماینده»، حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی درباره نحوه جبران آسیب‌های ناشی از کرونا از سوی دولت اظهار داشت: متأسفانه دولت تاکنون الگوی توزیع ۷۵ هزار میلیارد تومانی که قرار است برای آسیب‌دیدگان ناشی از شیوع ویروس کرونا در کشور هزینه شود را به مجلس ارائه نکرده است. این در حالی است که چنین وضعیتی در مورد برداشت یک میلیارد یورویی که با اذن مقام معظم رهبری از صندوق توسعه ملی برای خرید تجهیزات پزشکی و حوزه بهداشت و درمان جهت مقابله با کرونا انجام گرفته هنوز به مجلس به صورت شفاف توضیح نداده است که قرار است چه اقداماتی صورت بگیرد.

وی افزود: در سال‌های اخیر دولت براساس موضوعات مختلف از مقام معظم رهبری اذن برداشت از صندوق توسعه ملی گرفته است که سیل، اشتغال روستایی، آبرسانی روستایی، مهار آب‌های مرزی و ... برخی از بهانه‌های قوه مجری برای این برداشت بوده است.

نماینده مردم محلات در مجلس شورای اسلامی با اشاره به برداشت یک و نیم میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی برای اشتغال روستایی خاطرنشان کرد: بعد از گذشت نزدیک به چهار سال از اجرای این برداشت، عملکرد رضایت‌بخشی از دولت در این حوزه را شاهد نبوده‌ایم و فقط ۵۰ درصد برنامه‌هایی که قرار بود انجام شود را عملیاتی کرده است.

نظر شما