شناسهٔ خبر: 161149 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

واسطه‌های نفتی : تا دو ماه خبری از فروش نفت آمریکا نیست

نفت.jpg بسیاری از شرکت‌های واسطه‌ نفتی به مشتریان خود اعلام کردند: تا دو ماه آینده شرایط برای خرید نفت آنها فراهم نخواهد شد.

به گزارش «نماینده»،بسیاری از شرکت‌های کارگزاری و واسطه نفتی از جمله شرکت بزرگ آمریترید به مشتریان خود گفته‌اند تا دو ماه شرایط برای خرید نفت آنها فراهم نخواهد شد.

در ابتدای هفته  جاری عرضه بالا و پایین بودن شدید تقاضا باعث شد تا شاهد مازاد عرضه بالای نفت در بازار باشیم و همین امر مدیران مؤسسات سرمایه‌گذاری و سرمایه‌گذاران خرده‌فروش را در شرایطی قرار داد که مجبور شوند هزاران بشکه نفت بخرند اما جایی برای انبار آن نداشته باشند. 

این مسأله باعث شد تا قیمت نفت آمریکا از مثبت 18 دلار تا منفی 37 دلار سقوط کند این بدان معنا بود که کسانی که نفت آمریکا را می‌خریدند نه تنها پولی پرداخت نمی‌کردند بلکه برای بردن این نفت از شرکت فروشنده پول هم دریافت می‌کردند.

شرکت آمریترید به مشترکان خود اعلام کرده است: ما این تصمیم را به خاطر نوسان شدید قیمت در بازار طی هفته گذشته اتخاذ کرده‌ایم. این مسأله به بازار این امکان را می‌دهد تا به شرایط نوسان قبل خود بازگردد.

دو شرکت کارگزاری دیگر نیز اعلام کردند: پس از اتفاقات ابتدای هفته شرایط خرید نفت برای مشتریان خود را محدود کرده‌اند. برخی مؤسسات خرده‌فروش نفت گفته‌اند که به دلیل اتفاقاتی که ابتدای این هفته شاهد آن بودیم ده‌ها میلیون دلار ضرر کرده‌اند. 

مؤسسه اینتراکتیود بروکرز گفته است که سقوط قیمت نفت آمریکا 88 میلیون دلار به شرکت ضرر زده است.

برچسب‌ها:

نظر شما