شناسهٔ خبر: 161080 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

پردرآمدها مالیات نمی دهند

نعمتی.jpg عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: متأسفانه برخی افراد چون تجار بزرگ و کسبه پردرآمد مالیات خود را پرداخت نمی کنند که مبارزه با فرار مالیاتی یکی از راهکارهای افزایش بودجه است.

به گزارش «نماینده»، بهروز نعمتی، با بیان اینکه جلوگیری از فرار مالیاتی می‌تواند منبع قابل اتکایی برای دولت در تأمین بودجه باشد، گفت: در مجلس بحث‌های بسیار زیادی صورت گرفت مبنی بر اینکه دامنه مالیات باید گسترش پیدا کند چرا که در حال حاضر در هرم مالیاتی کشور شاهد این موضوع نیستیم و دامنه مالیات دهندگان محدود است.

وی افزود: در حال حاضر صاحبان کسبه خرد، کارگران و کارمندان مالیات خود را سر وقت پرداخت می‌کنند اما کسانی که درآمد زیادی دارند چون تجار بزرگ و کسبه پردرآمد معمولاً مالیات خود را پرداخت نمی‌کنند.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: سیستم‌های مختلفی برای جلوگیری از فرار مالیاتی وجود دارد که کارت خوان‌هایی که در بخش‌های مختلف گذاشته شده است، یکی از راهکارهای مهم در این مسئله است که البته در برخی از مشاغل مخالفت‌هایی با آن شد اما به هر صورت این سیستم‌ها باید مورد توجه بیشتری قرار گیرد تا از فرار مالیاتی ممانعت شود.

نعمتی بیان کرد: وزارت امور اقتصاد و دارایی و سازمان مالیاتی کشور باید ضمن شناسایی همه مشاغل، دارایی‌های آنان را دقیقاً مورد بررسی قرار دهند و از آنان مالیات دریافت کنند.

وی تأکید کرد: مجلس اخیراً قانون مالیات بر ارزش افزوده را به تصویب رساند که همه مسائل مربوط به مالیات به صورت شفاف در این قانون در نظر گرفته شده است که امیدواریم با اجرای دقیق این قانون همه افراد و مجموعه‌ها مالیات خود را به طور کامل پرداخت کنند.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: طبق آمار و اطلاعاتی که سازمان امور مالیاتی ارائه کرده است، در کشور ما بالغ بر ۳۰۰ هزار میلیارد تومان فرار مالیاتی داریم که منبع قابل توجهی است که باید شناسایی شود که می‌توان از این طریق بسیاری از مشکلات کشور در زمینه بودجه را حل و فصل کرد.

نظر شما