شناسهٔ خبر: 161075 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

پرداختن مجلس به طرح اصلاح قانون انتخابات اولویت امروز کشور نیست

ساعدی نماینده مردم دشت آزادگان در مجلس گفت: پرداختن به طرح اصلاح قانون انتخابات در شرایط فعلی کشور که مردم درگیر مشکلات معیشتی و هم چنین بیماری کرونا هستند هیچ توجیهی ندارد و کسانی که این طرح را پیگیری می‌کنند به دنبال منافع گروهی خود هستند.

به گزارش «نماینده»، قاسم ساعدی نماینده مردم دشت آزادگان در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به طرح دو فوریتی تعدادی از نمایندگان برای اصلاح طرح قانون انتخابات گفت: با توجه به شرایط کشور و مشکلات معیشتی کشور و هم چنین شیوع ویروس کرونا و سایه سنگین آن بر بخش‌های دیگر اقتصادی، اجتماعی و... اولویت کشور طرح اصلاح قانون انتخابات نیست، بلکه رسیدگی به مشکلات معیشتی و درمانی مردم است.

وی افزود: از سوی دیگر رهبر معظم انقلاب امسال را به نام سال جهش تولید نام‌گذاری کردند و این مسأله خود بیانگر آن است که اولویت‌ کاری ما باید بحث تولید و اقتصاد باشد.

نماینده مردم دشت آزادگان در مجلس اظهار داشت: آقایانی که امروز این طرح را مطرح می‌کنند توضیح دهند که خب چرا زمانی که دو ماه وقت مجلس صرف طرح استانی شدن انتخابات در قالب طرح اصلاح قانون انتخابات شد، مسائل مورد نظر خود را مطرح نکردند و امروز و در پایان این دوره مجلس دارند موارد مدنظرشان را پیگیری می‌کنند.

ساعدی خاطرنشان کرد: همان طور که گفتم اولویت کشور امروز چیز دیگری است و کسانی که این طرح را دنبال می‌کنند که عده‌ای از آنها نیز جزو ردصلاحیت شدگان هستند، منافع مردم را در این طرح پیگیری نمی‌کنند، بلکه به دنبال منافع گروهی خود هستند.

وی افزود: ما اجازه نمی‌دهیم که این عده با عملکردشان نظم سیاسی و اجتماعی کشور را دچار خدشه کنند و بخواهند با کار خود نظارت شورای نگهبان را تضعیف کنند.

نماینده مردم دشت آزادگان در مجلس اظهار داشت: طبق قانون اساسی نظارت بر انتخابات ریاست جمهوری، مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی و نیز تفسیر قانون برعهده شورای نگهبان است و کسی نمی‌تواند به آن خدشه‌ای وارد کند و این طرح دو فوریتی هم درواقع خلاف قانون اساسی است.

ساعدی در پایان گفت: نظارت شورای نگهبان، نظارت تام، تمام و همه جانبه و مبتنی بر شرع و قانون اساسی است و ما به کسی اجازه تضعیف این نهاد را نمی‌دهیم.

نظر شما