شناسهٔ خبر: 161073 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

نیازی به حضور در شعب برای دریافت خدمات بیمه‌ای نیست

تامین اجتماعی معاون بیمه ای سازمان تأمین اجتماعی با اشاره به تمدید تسهیلات مرتبط با جلوگیری از شیوع بیماری کرونا گفت: ۱۳ فعالیت سازمان تامین اجتماعی در حوزه بیمه ای در ایام شیوع کرونا غیرحضوری ارائه می شود.

مهرداد قریب اظهار داشت: اعتبار دفاتر درمانی منتهی به بهمن ۹۸ کلیه بیمه شدگان و مستمری بگیران تا پایان اردیبهشت ۱۳۹۹ به صورت هوشمند و بدون مراجعه بیمه شدگان به شعب یا کارگزاری‌ها تمدید شده است.

وی، تمدید مهلت های مقررمربوط به فرآیندهای بیمه صاحبان حرف ومشاغل آزاد،بیمه شدگان اختیاری، توافقی، رانندگان درون شهری و برون شهری،کارگران ساختمانی، باربران، خادمین ثابت مساجد و قالیبافان و شاغلان صنایع دستی شناسه دار اعم از مهلت درخواست، انعقاد قرارداد و پرداخت حق بیمه تا پایان اردیبهشت ۱۳۹۹را یکی دیگر از تسهیلات سازمان تامین اجتماعی در ایام شیوع کرونا برشمرد.

قریب، فراهم نمودن زمینه پرداخت علی الحساب غرامت دستمزد ایام بیماری برای کلیه بیمه شدگان به ویژه بیماران مبتلا به کرونا و همچنین مرخصی زایمان براساس گواهی پزشک معالج و بدون نیاز به انجام تشریفات مقرر تا پایان اردیبهشت ماه۱۳۹۹را نیز از تسهیلات این سازمان در این ایام اعلام کرد و گفت: امکان ثبت درخواست خدمات و تعهدات کوتاه مدت( غرامت دستمزد ایام بیماری و بارداری، پروتز و اروتز وکمک ازدواج و ... ) بصورت غیرحضوری از طریق سایت رسمی سازمان به نشانی  eservices.tamin.ir فراهم شده است.

معاون بیمه ای سازمان تأمین اجتماعی با بیان اینکه به منظور پیشگیری از شیوع ویروس کرونا تسهیلات متعددی از سوی این سازمان پیش بینی و اجرا شده است، گفت:  عدم ضرورت مراجعه به شعب سازمان جهت ارائه درخواست بازنشستگی و منظور نمودن تاریخ ترک کار مندرج در لیست پرداخت حق بیمه به عنوان تاریخ درخواست بازنشستگی، تعلیق استعلام از مراجع مربوطه درخصوص تمدید یا صدور کارت هوشمند رانندگان و پذیرش تداوم بیمه پردازی آنان تا پایان اردیبهشت ۱۳۹۹ و موافقت با تداوم بیمه‌پردازی کارگران ساختمانی که مدت اعتبار کارت مهارت فنی آنان منقضی شده، تا پایان اردیبهشت ۱۳۹۹ از جمله این تسهیلات است.

قریب افزود: انجام بازرسی از کارگاه‌ها تا پایان اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۹ به جز موارد خاص نظیر: درخواست صدور مفاصاحساب ماده (۳۷) قانون تامین اجتماعی درخصوص کارگاه‌های فاقد سابقه، درخواست بیمه شده
و یا کارفرما مبنی بر انجام بازرسی تعلیق شده است.

معاون بیمه ای سازمان تأمین اجتماعی افزود: توقف انجام کلیه بازرسی های مرتبط با امور بیمه شدگان خاص اعم از بیمه بیکاری، احراز اشتغال قالیبافان، کارگران ساختمانی و...، حذف اخذ اثر انگشت در کلیه قراردادها و فرم‌های مربوط به فرآیندهای ارائه خدمات بیمه ای و تسهیل شرایط مربوط به اعتراض بیمه شدگان به آراء کمیسیون های پزشکی بدوی که پایان مهلت اعتراض آنان پس از تاریخ یک ‏‏‏اسفند۹۸ است از فعالیت هایی است که به منظور جلوگیری از شیوع کرونا اجرایی شده است.

وی، حذف مراجعه حضوری افراد برای دریافت گواهی میزان سوابق پرداخت حق بیمه از طریق اخذ کد رمز ویژه در سامانۀ غیرحضوری سازمان و رسیدگی به اعتراض بیمه شدگان در ارتباط با سوابق پرداخت حق بیمه بصورت غیر حضوری را از دیگر تسهیلات سازمان تامین اجتماعی در ایام کرونا برشمرد.

نظر شما