شناسهٔ خبر: 161055 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا

کرونا ثابت کرد اعتماد عمومی مولفه ضروری برای غلبه بر بحران‌هاست

علی بختیار رئیس فراکسیون پاسخگویی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: مهم ترین درس شیوع کرونا این است که سیاستمداران باید در کنار مردم باشند تا مردم به آن ها اعتماد کنند چراکه اگر اعتماد عمومی و مشارکت مردم نباشد، غلبه بر بحران ها امکان پذیر نیست.

به گزارش «نماینده»، علی بختیار، درباره پیام هایی که شیوع ویروس کرونا برای سیاستمداران دنیا به همراه دارد، بیان کرد: ویروس کرونا مدتی است که همه کشورهای جهان را درگیر کرده است. سازمان بهداشت جهانی نیز متناسب با شرایط ایجاد شده برای کشورها، پروتکل های بهداشتی را برای کنترل و جلوگیری از شیوع گسترده این ویروس ارائه کرده است. اما تا بحال حدود ۱۵۰ هزار نفر جان خود را از دست داده و بیش از دو میلیون نفر به این ویروس مبتلا شده اند.

این عضو کمیسیون انرژی مجلس اظهار کرد: گسترش این ویروس زندگی و فعالیت های اقتصادی را در همه جای دنیا تحت تاثیر قرار داده و شرایط را برای مردم سخت کرده است، جهان باید از کرونا درس بگیرد که همه کشورها به هم وابسته هستند. آمریکایی ها پیش از این ما را تحریم کردند و حتی حاضر نشدند در این دوره نیز تحریم های حوزه بهداشتی و درمانی را کنار بزنند اما امروز متاسفانه شاهد هستیم که بیشترین آمار مبتلایان و مرگ و میر مختص آمریکاست.

نماینده مردم گلپایگان و خوانسار در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: شاید اگر تحریم های آمریکا علیه کشورها و بخصوص ایران لغو می شد مدیریت این بیماری راحت تر و آثار آن بر جامعه کم تر می شد، اما این اتفاق نیفتاد و حالا آمریکایی ها باید پاسخگوی افزایش تعداد مبتلایان و مرگ و میر افراد در برابر جامعه بین الملل و مردم جهان باشند.

این عضو فراکسیون امید مجلس در ادامه تاکید کرد: از آنجا که ساختار جمهوری اسلامی مردم محور است، خوشبختانه مردم و خیرین به میدان آمده و همگی در کنار مسئولان ایستاده و دست به دست هم دادند. همراهی مردم و مشارکت آنان باعث شد تا بتوانیم مدیریت خوبی بر روی این بیماری داشته باشیم.

بختیار در پایان تصریح کرد: شیوع گسترده این ویروس درس های زیادی برای سیاستمداران دنیا دارد اما مهم ترین درس این است که سیاستمداران باید در کنار مردم باشند تا مردم به آن ها اعتماد کنند. کرونا نشان داد هرچقدر اعتماد عمومی در کشورها بالاتر باشد می توان بهتر با بحران ها مواجه شد و آن ها را شکست داد.

برچسب‌ها:

نظر شما