شناسهٔ خبر: 161053 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

چرا گزارش تفحص از قاچاق کالا و ارز در مجلس قرائت نمی‌شود؟

حسن نوروزی سخنگوی کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس گفت: انتظار داریم تحقیق و تفحصی که در زمینه قاچاق کالا و ارز انجام و گزارش آن را به هیئت‌رئیسه مجلس ارائه داده‌ایم، در صحن قوه‌مقننه قرائت شود.

به گزارش «نماینده»، حجت‌الاسلام حسن نوروزی سخنگوی کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی  از عملکرد هیئت‌رئیسه مجلس در قرائت نکردن گزارش تحقیق و تفحص از قاچاق کالا و ارز انتقاد کرد و گفت: مدت‌هاست گزارش نهایی تحقیق و تفحص از قاچاق کالا و ارز تهیه و تدوین شده، اما متأسفانه معلوم نیست که چرا این گزارش در صحن مجلس قرائت نمی‌شود.

وی با بیان اینکه انتظار داریم تحقیق و تفحصی که در زمینه قاچاق کالا و ارز انجام و گزارش آن را به هیئت‌رئیسه مجلس ارائه داده‌ایم، در صحن قوه‌مقننه قرائت شود، افزود: ما از سال ۹۷ تاکنون تکالیفی را بر عهده برخی دستگاه‌ها قرار دادیم و مهلت، اخطار و تذکر دادیم تا این تکالیف انجام شود، اما در  انجام برخی از این تکالیف کم‌کاری‌هایی در حوزه مبارزه با قاچاق کالا و ارز صورت گرفته که در این تحقیق و تفحص خواستار پاسخ‌ به سؤالاتمان هستیم.

سخنگوی کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس تصریح کرد: در روند تحقیق و تفحص از ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز به این نتیجه رسیدیم که برخی از دستگاه‌ها به تکالیف قانونی خود عمل نکرده‌اند.

حجت‌الاسلام نوروزی ادامه داد: در روند این تحقیق و تفحص مشخص شد برخی از کالاها از طریق مرزهای رسمی کشور با تخلفاتی که انجام می‌شود، وارد کشور می‌شوند و برخی از آنها نیز از طریق قاچاق وارد کشور شده‌اند.  

سخنگوی کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس در پایان با بیان اینکه آمارها نشان می‌دهد که پس از افزایش قیمت ارز ، واردات کالای قاچاق به کشور نیز کاهش یافته است، خاطرنشان کرد: پس از این مسئله، شاهد قاچاق معکوس هستیم و این یعنی اینکه برخی از کالاهای اساسی به صورت قاچاق از کشور خارج می‌شود.

نظر شما