شناسهٔ خبر: 161043 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

نشست منتخبان مجلس یازدهم با رئیس دیوان محاسبات درباره گزارش تفریغ بودجه

سمیه رفیعی عادل آذر پس از قرائت گزارش تفریغ بودجه سال ۹۷ در مجلس نشستی با منتخبان مجلس یازدهم برگزار کرده است.

به گزارش «نماینده»، سمیه رفیعی منتخب مردم تهران در مجلس یازدهم، از برگزاری نشست گزارش تفریغ بودجه سال ۹۷ با عادل آذر خبر داد و اظهار داشت: عصر روز ۲۶ فروردین پس از گزارش آقای عادل آذر به نمایندگان فعلی در صحن علنی مجلس، نشستی نیز با منتخبان مجلس یازدهم برگزار شد.

وی افزود:‌ منتخبین مجلس یازدهم در نشست با عادل آذر تفریغ بودجه سال ۹۷ را بررسی کردند و نظرات خود را ابراز کردند.

پیگیری‌های خبرنگار فارس حکایت از این دارد که نشست منتخبین مجلس یازدهم در دو نوبت با عادل آذر برگزار شده است؛ نخست به‌صورت حضوری در دانشگاه امیر کبیر و جلسه دوم نیز به صورت مجازی برگزار شده است.

رئیس دیوان محاسبات کشور ۲۶ فروردین اعلام کرده بود که مجموع، ارزی که در سال ۹۷ به صرافی‌ها و واردکنندگان کالاهای اساسی و غیر اساسی داده شده، ۳۱ میلیارد دلار بوده که از این رقم حدود ۴ میلیارد و ۸۰۰ میلیون دلار ما به‌ ازای واردات کالا نداشته است.

اما حسن روحانی رئیس جمهور در واکنش گفته بود که گزارش دیوان محاسبات صد در صد غلط است.

روحانی ۲۷ فروردین در جلسه هیئت وزیران گفت: «هر کس از بودجه استفاده می‌کند باید مورد نظارت باشد و دیوان محاسبات راجع به آنها مواردی را که لازم است، بیان کند. از دوستان خواهش می‌کنم بیانشان به گونه ای نباشد که مردم را دچار شبهه کند؛ من بخشی از گزارش را که راجع به ارز بود شنیدم؛ آن بخش که من شنیدم ۱۰۰درصد غلط بود؛ بی اطلاعی محض از مقررات و قوانین کشور مشاهده می‌شود و برای ما خیلی بد است که یک دستگاه نظارتی حرفی بزند و از قوانین و مقررات کشور آگاه نباشد.»

نظر شما