شناسهٔ خبر: 161039 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

خیلی از دریافت‌کنندگان ارز، نسبی و سببی به دولت وصل هستند

ابوترابی نماینده نجف‌آباد در مجلس گفت: دیوان محاسبات در گزارش تفریغ بودجه ۹۷ به صراحت اسامی فرد یا شرکت‌های دریافت کننده ارز را اعلام کرده است لذا مردم از قوه قضائیه می‌خواهند که سریعا به تخلفات دولت رسیدگی کند.

به گزارش «نماینده»، ابوالفضل ابوترابی نماینده نجف‌آباد در مجلس شورای اسلامی، با انتقاد از موضع دولت در رد گزارش تفریغ بودجه سال ۹۷ اظهار داشت: مردم بعد از قرائت گزارش تفریغ بودجه ۹۷ در مجلس به دلیل حیف و میل زیاد ارز و بودجه کشور از دولت ناراحت بوده و خواستار بررسی دقیق و موشکافانه ابعاد مختلف این گزارش از سوی قوه قضائیه هستند.

وی افزود:‌ جزییات گزارش تفریغ بودجه ۹۷ موجب بازتاب زیاد و منفی در جامعه شده و مردم عملا از قوه مجریه سلب اعتماد کردند.

** لزوم برخورد با تخلفات تفریغ بودجه ۹۷

نماینده نجف‌آباد در مجلس تصریح کرد: مردم می‌گویند اگر دیوان محاسبات اشتباه کرده است افکار عمومی هم از آن سب اعتماد می‌کند و دیگر کسی نمی‌تواند پاسخگوی اقدامات و گزارشات و خروجی این دیوان باشد ولی اگر گزارش تفریغ بودجه ۹۷ صحیح باشد دولت تخلف بزرگی مرتکب شده و مردم به قوه مجریه اعتمادی نخواهند داشت.

ابوترابی اظهار داشت: دیوان محاسبات در گزارش قرائت شده‌اش از تفریغ بودجه ۹۷ به صراحت اعلام کرده اسامی فرد یا شرکت‌های دریافت کننده ارز چه کسانی هستند. لذا مطالبه مردم از دستگاه عدلیه آن است که سریعا به این تخلف رسیدگی کند.

وی گفت:‌مردم در انتظار آن هستند که چرایی عدم تسویه فرد یا شرکت‌های وارد کننده کالاهای اساسی که میلیون‌ها ارز گرفته‌اند مشخص و روشن شود که چرا آنها تخلف کرده و چه میزانی کالا وارد شده است؟  

** خیلی از دریافت‌کنندگان ارز، نسبی و سببی به دولت وصل هستند

نماینده نجف‌آباد در مجلس خاطرنشان کرد: متاسفانه دولت روحانی حاضر نیست به صورت شفاف اسامی فرد یا افراد و یا شرکت‌هایی که میلیون‌ها دلار ارز دریافت کرده‌اند تا کالای اساسی وارد کشورمان کنند، را اعلام کند. زیرا خیلی از آنها افراد نسبی و سببی دولت و شخص رئیس جمهور هستند.

ابوترابی گفت: ‌دولت آقای روحانی به ویژه در دوره دوازدهم هیچ دستاوردی نداشته و هیچ کار بزرگی به نفع مردم و معیشت آنان انجام نداده است.  

نظر شما