شناسهٔ خبر: 161023 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: صبح نو

سال همدلی

دارابی ویروس کرونا همه جهان را فرا گرفته، 208 کشور روی کره زمین گرفتار شده‌اند.

«نماینده»/ علی دارابی*: ویروس کرونا همه جهان را فرا گرفته است. 208 کشور روی کره زمین گرفتار شده‌اند. بیش از دو میلیون نفر در سراسر دنیا تاکنون مبتلا و بالغ بر 140 هزار نفر جان باخته‌اند. در ایران عزیز ما 4777 نفر فوت و 76389 نفر مبتلا شده‌اند.
بسیاری از کسب‌وکارها تعطیل، رکود و تورم افزایش یافته و در عرصه سیاست داخلی و خارجی تحولات شگرفی به وجود آمده است. در این میانه طبقه محروم و مستمند بیش از همه آسیب‌دیده‌اند و نیاز به کمک، مساعدت و همدلی مسوولان و مردم دارند.
رهبر معظم انقلاب اسلامی از رزمایش مردم و مسوولان برای «مواسات و همدلی» به‌منظور یاری و تعاون به نیازمندان و مستمندان فرموده‌اند. نهادهای مردمی و انقلابی، دستگاه­ ‌های اجرایی و در رأس همه دولت و مقامات اجرایی کشور در اجابت این فراخوان رهبری حکیم انقلاب اسلامی پای کار آمده‌اند و انتظار می‌رود فارغ از تبلیغات زودگذر و سطحی شاهد اقدامات عملی موثر و گره­گشا در جامعه ایران باشیم؛ البته آنچه در این مساله باید مورد تاکید قرار گیرد همانا ضرورت «حفظ کرامات انسانی، آبرو و عزتمندی محرومان و مستمندان» است که باید به بهترین وجه رعایت شود.
افزون بر این دولت و سایر نهادها هم تلاش خود را برای «حفظ جان و نان» مردم کرده‌اند. کارنامه ایران در مبارزه با کرونا و رفتار افتخارآمیز مردم امروز در دنیا بر سر زبان­‌هاست. هنر مهم دولتمردان برقراری رابطه معنادار میان «حفظ سلامت و جان مردم» و «تولید و اشتغال و کسب‌وکار» از سوی دیگر است،‌
به خصوص که سال 99 را رهبر حکیم انقلاب اسلامی سال «جهش تولید» نام‌گذاری کرده‌اند؛ حمایت از تولید داخلی، صدور خدمات فنی و مهندسی، تامین امنیت غذایی، توریسم، سلامت و پزشکی، توجه به توسعه کشاورزی و دامپروری، منابع طبیعی و محیط‌زیست، حمایت واقعی از کارآفرینان و مولدان ثروت از مهم­ترین شاخصه­‌ها و اقدامات برای تحقق شعار سال است.
تشدید تحریم‌­های ضدبشری آمریکا علیه ایران حتی در وضعیتی که کرونا همه ابنای بشر را در بر گرفته است، شرایط زیست، زندگی، کار، معاش و تلاش را برای مردم عزیزمان دشوارتر و سخت‌تر کرده است. در چنین شرایطی مسوولان کشور باید به صورت جهادی و شبانه‌­روزی در خدمت به مردم، برطرف ‌کردن مشکلات کشور و حفظ امنیت و استقلال و دفاع از منافع ملی کشور باشند و  مسائل حاشیه‌ای را کنار بگذارند و اهتمام اصلی آنها بر «مدیریت کارآمد اداره کشور» باشد.
با این همه ما هستیم که باید برای غلبه بر مشکلات و اداره کشور با «وحدت و همدلی» سال جاری را با عبور از مصایب آن با موفقیت پشت سر بگذاریم.
سال 99 رکود، تحریم، بحران کسری بودجه، سقوط ارزش بازار بورس، محدودیت­‌ها و تنگناهای بس شدید مالی اعتباری که امری جهانی شده است، سایه خود را بر بازار و زندگانی و جامعه ایرانی هم سخت انداخته است.
بخش اعظم امکانات و منابع مالی کشور برای حوزه سلامت و بهداشت و به منظور مبارزه، مهار و مدیریت «ویروس عالم‌گیر کرونا (کووید 19)» اختصاص داده شده است.
در این شرایط بیش از هر زمانی باید شاهد «وحدت، همدلی و اتحاد» مردم ایران و مسوولان کشور باشیم. سال جاری باید سال کنار گذاشتن تسویه‌حساب‌های سیاسی و جناحی و بسیج همه امکانات و منابع کشور و مسوولان برای خدمت به مردم و کارآمدی دستگاه­‌های اجرایی و جلب رضایت مردم باشد. امید که چنین باد!

نظر شما