شناسهٔ خبر: 161018 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

رحیمی:کرونا نشان داد از لحاظ اجتماعی از غرب پیشرفته تر هستیم

رحیمی مظفری منتخب مردم سروستان در مجلس یازدهم معتقد است شیوع ویروس کرونا در کشورمان تبعات سیاسی- اجتماعی و اقتصادی در پی داشته اما این ویروس درس بزرگ اقتصادی به همراه داشته است.

ه گزارش «نماینده»، عبدالعلی رحیمی مظفری منتخب مردم سروستان و خرامه در مجلس یازدهم، با بیان اینکه پیامدهای اقتصادی که تا کنون وجود داشته بیشتر بر قشرهای پایین جامعه اثر گذاشته و آنها را بیشتر درگیر کرده است، گفت:  البته تبعات این ویروس در کل اقشار کشور و در جهان غیر قابل انکار است و ادامه این وضعیت می‌تواند تاثیرات جدی تری را در دراز مدت به وجود آورد.

وی ادامه داد:این ویروس از طرفی هزینه‌های دولت را بالا برده و از سوی دیگر کاهش درآمدها را در پی داشته است و اثرات آن که قطعاً کسری بیشتر بودجه را در پی خواهد داشت.

منتخب مردم سروستان در مجلس یازدهم با تاکید براینکه  از نظر اجتماعی جو شدید روانی و اقناع مردم برای همراهی کار سختی بود، اضافه کرد: برای مناطقی که خصوصاً پویایی بیشتری وجود داشت طرح در خانه ماندن خصوصاً در ایام عید اثرات منفی داشت و شاید این اثرات را همه ما در خانه های خود حس کرده ایم.

رحیمی مظ‌فری با اشاره به تبعات سیاسی شیوع ویروس کرونا اظهار داشت: از نظر سیاسی شاید بزرگترین تبعات آن ناشی از عدم تصمیمات قاطع و تغییر تصمیمات و چندگانگی نظرات کارشناسی و سردرگمی مردم که به این دلیل به وجود آمد می‌توانست نوعی بی اعتمادی نسبت به تصمیمات به وجود آورد.

وی عنوان کرد: البته  با همه تبعات منفی که این ویروس داشت  در بعد اقتصادی ما درس بزرگی گرفتیم که در شرایط سخت خود ماییم که باید مشکلاتمان را حل کنیم پویایی و حرکت شرکتهای دانش بنیان، کارگاه ها و کارخانه هایی که بعضا تعطیل بودند و به سرعت به کمک ما آمدند و تجهیزات مورد نیاز را تامین کردند نشان داد می توان کار کرد، روحیه اجتماعی مردم در گذر از این بحران و مدیریت این بحران درس بزرگی به ما داد و ثابت کرد که همانگونه که تاکنون رکن اصلی در حکومت اسلامی مردم بودند کماکان بیشترین تاثیر و همراهی را همین مردم دارند.

منتخب مردم سروستان، کوار و خرامه در مجلس یازدهم تصریح کرد: فرهنگ بالای مردم که ناشی از یک تمدن کهن و یک تمدن اسلامی است نشان داد که ما در ابعاد اجتماعی خیلی پیشرفته تر از غرب هستیم همراهی و همدلی مردم این را ثابت کرد همدلی مردم و مسئولین و بیشتر همدلی تمام ارکان حکومتی نشان از همبستگی سیاسی در مدیریت این بحران است و این همبستگی می بایست تقویت شود.

عبدالعلی مظفری درباره نقش مجلس یازدهم برای مدیریت پیامدهای کرونا، گفت: قرار نیست مجلس تبعات ناشی از این ویروس را مدیریت کند مدیریت کار  اول توسط دولت و سپس توسط مردم انجام می شود قطعاً مجلس تمام تلاش خود را برای کمک به دولت و کمک به مردم برای مدیریت این شرایط انجام خواهد داد. مجلس در ایجاد بستر لازم برای دولت کمک خواهد کرد و در بعد نظارتی نیز به کمک مردم خواهد آمد تا بهترین شرایط برای گذر از این بحران فراهم شود

وی درباره رویکرد مجلس آتی برای همکاری با دولت، عنوان کرد: آنچه از رویه انقلابی نمایندگان منتخب مردم در مجلس یازدهم پیداست قطعاً روحیه تقابلی نخواهد بود. قرار است مجلس با ریل گذاری مناسب زمینه را برای ایجاد شرایط بهتر در کشور فراهم کند و ایجاد این شرایط جزء با رویه تعاملی حاصل نخواهد شد نقد برخی اقدامات دولت به معنی تقابل با دولت نیست و دولت نیز باید از نقدهای منصفانه استقبال کند و آن را در راستای بهبود عملکرد نظام استفاده نماید.

منتخب مردم سروستان در مجلس یازدهم درباره مهم ترین اولویت های کشور در شرایط فعلی و نقش مجلس در ریل گذاری برای این اولویت ها اظهار داشت: امروز بزرگترین مشکلی که وجود دارد پیش بینی کسری بودجه دولت در سال ۹۹ است، ما از طرفی فروش نفت مان پایین است و درآمدهای مالیاتی در شرایط کنونی نیز پایین خواهد بود و این دو عامل درآمد ها را کاهش خواهد داد از طرفی هزینه ها افزایش یافته شاید یکی از مواردی که مجلس نیاز داشته باشد ورود نماید نظارت در سطح پایین دستی است.

وی اضافه کرد: شرایط فعلی کشور ثابت کرد ما در بسیاری از صنایع می توانیم تولید را احیا نماییم آرزوی دیرینه ما کاهش وابستگی به نفت بوده است و شاید این شرایط با تحمل سختی بیشتری ما را به این آرزو برساند و بتوانیم فرصت هایی از این تهدیدات ابر قدرت ها به وجود آوریم تعریف بسته های کوتاه مدت با نظر کارشناسان اقتصادی برای جلوگیری از آسیب جبران ناپذیر اصناف و کارگاه های کوچک یکی از ضروریات اصلی است.

نظر شما