شناسهٔ خبر: 161013 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: میزان

بخشی از نقدینگی کشور در دوران پساکرونا صرف حل مشکلات تولیدکنندگان و کسبه شود

نعمتی.jpg عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: در دوران پساکرونا می‌توان بخش قابل توجهی از نقدینگی کشور را برای حل مشکلات اقتصادی تولیدکنندگان و کسبه صرف کرد.

به گزارش «نماینده»، بهروز نعمتی ، درباره راهکارهای الزامی در دوران پساکرونا گفت: دولت باید بنگاه هایی، چون شستا، همچنین شرکت‌های سرمایه‌گذاری و صندوق‌ها را به بخش خصوصی واگذار کند و درآمدی که از محل واگذاری‌ها کسب می‌کند را در اختیار کسبه، صنوف و مجموعه‌های تولیدی مختلف در دوران پساکرونا بگذارد.
وی ادامه داد :همچنین دولت باید این تسهیلات را به صورت کم بهره و در بازه زمانی طولانی در اختیار این افراد قرار دهد تا بتوانند مشکلات اقتصادی خود را حل کنند و تولید کشور رونق داشته باشد
عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه حجم نقدینگی کشور بیش از ۲۰۰۰ هزار میلیارد تومان است، تصریح کرد: در دوران پساکرونا می‌توان بخش قابل توجهی از نقدینگی کشور را برای حل مشکلات اقتصادی تولیدکنندگان و کسبه صرف کرد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: این اقدام از یک‌سو باعث جمع شدن نقدینگی کشور و مهار تورم و از سوی دیگر به سمت تولید سوق داده می شود و وضعیت تولید کشور را بهبود می‌بخشد.

نظر شما