شناسهٔ خبر: 160993 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

فتاح: اختصاص 300 میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه برای اقشار «آسیب پذیر»

فتاح43 رئیس بنیاد مستضعفان از اختصاص 300 میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه برای پرداخت وام بدون سود به اقشار آسیب پذیر خبر داد.

به گزارش «نماینده»،پرویز فتاح ، رئیس بنیاد مستضعفان در شبکه خبر با اشاره به برنامه‌های این بنیاد برای حمایت از اقشار آسیب‌پذیر، اظهار داشت: از اسفندماه گذشته اقدامات خود را برای اقشار آسیب‌پذیر آغاز کرده‌ایم؛ به طوری که با هماهنگی که با شهرداری تهران داشتیم، برای دستفروشان، کودکان کار و افراد تحت پوشش سازمان بهزیستی و کمیته امداد تسهیلاتی را در نظر گرفته‌ایم و این روند ادامه دارد.

وی ادامه داد:‌ دو هفته قبل ما به همه کولبران استان‌های آذربایجان غربی، کردستان و کرمانشاه کارت هدیه یک میلیون تومانی داده‌ایم و این روند در حال انجام است.

رئیس بنیاد مستضعفان افزود: با هماهنگی که با استاندار هرمزگان انجام داده‌ایم، برای ملوانانی که با قایق فعالیت می‌کنند؛ با توجه به اینکه در ایام نوروز فعالیت آنها تعطیل بود، به 3150 نفر از آنان کارت هدیه خرید یک میلیون تومانی داده‌ایم و این موضوع در حال انجام است.

فتاح با اشاره به اقدامات حمایتی دیگر بنیاد مستضعفان از اقشار آسیب‌پذیر، خاطرنشان کرد: مشابه این کار را برای این افراد در بوشهر انجام داده‌ایم؛ به طوری که برای همه ساکنان جزایر هرمز، لارک و هنگام که 2150 خانوار هستند، این کارت هدیه در نظر گرفته شد؛ ضمن اینکه در  جزیره قشم نیز برای افراد ساکن این منطقه که جزء مددجویان کمیته امداد هستند نیز این کارت هدیه اهدا خواهد شد.

وی با بیان اینکه همه کمک‌هایی که از آن نام برده‌ایم به صورت بلاعوض پرداخت می‌شود، گفت: این کمک‌ها یا به صورت اهدای کارت هدیه بوده یا کارت افراد یاد شده را شارژ می‌کنیم.

رئیس بنیاد مستضعفان با اشاره به در نظر گرفتن 300 میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه به اقشار آسیب‌پذیر، ابراز داشت: 200 میلیارد تومان از این تسهیلات از بانک سینا و 100 میلیارد تومان آن از صندوق امداد ولایت در نظر گرفته شده که به صورت قرض‌الحسنه و بدون سود به این افراد پرداخت می‌شود.

نظر شما