شناسهٔ خبر: 160990 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

گزارش تفریغ بودجه ۹۷، گزارش چوب حراج به منابع بانک مرکزی بود

حجت الاسلام فلاحی منتخب مردم همدان در مجلس یازدهم گفت: گزارش دیوان محاسبات از تفریغ بودجه سال ۹۷ گزارش زمانی است که چوب حراج به بانک مرکزی زده شده بود.

به گزارش «نماینده»، حجت الاسلام احمد حسین فلاحی منتخب مردم همدان در مجلس یازدهم، با بیان اینکه دیوان محاسبات مجلس بازوی نظارتی قوه مقننه است و باید در مجلس آتی این بازو بیشتر از گذشته تقویت شود، گفت: گزارشی که رئیس دیوان محاسبات از تفریغ بودجه سال ۹۷ به پارلمان ارائه کرده است نشان از این دارد که این نهاد چه میزان با کارشناسانی که دارد در بر موضوعات مختلف اشراف دارد.

وی با بیان اینکه گزارشی که اخیر دیوان محاسبات ارائه کرده است که برای زمانی است که چوب حراج به دارایی های بانک مرکزی زده شده است، ادامه داد: ایراداتی که به گزارش آقای عادل آذر گرفته می شود که ناقص بوده این نادرست است، دولت باید پاسخ دهد  ۱۸ میلیارد دلار برای واردات کالاهای اساسی چگونه هزینه شده و یا سکه های که از دارایی ها بانک مرکزی با چه معیاری به مردم فروخته شد.

منتخب مردم همدان در مجلس تصریح کرد: ارزهای که برای واردات کالاهای اساسی اختصاص داده شده بود هم که سرنوشتشان مشخص است یا کالای وارد نشد یا اگر هم وارد شد کالاهای غیر اساسی به مانند غذای سگ و گربه بوده که در گزارش های که ارائه می شود این موضوعات روشن است.

فلاحی با تاکید براینکه پول های که از بیت المال برای واردات کالاهای اساسی برداشته شده باید بازگردانده شود، اظهار داشت:  برخی از نمایندگان مجلس یازدهم پیشنهاد داده اند در این مجلس جایگاه دیوان محاسبات را به عنوان بازوی نظارتی مجلس تقویت کنیم که برنامه های نیز در این راستا وجود دارد.

وی با بیان اینکه دیوان محاسبات یکی از نهادهای قوی در کشف تخلفات مالی است، عنوان کرد: به طور نمونه این دیوان اخیر در گزارش خود ذکر کرده که حقوق های نجومی هنوز هم وجود دارد این درحالی است که مجلس در این زمینه تذکراتی به مسئولان اجرایی کشور داده است.

نظر شما