شناسهٔ خبر: 160988 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

غربالگری 75 درصد جمعیت «استان تهران»

زالی فرمانده ستاد مقابله با بیماری کرونا در کلانشهر تهران از غربالگری نزدیک به ۷۵ درصد جمعیت استان تهران خبر داد.

به گزارش «نماینده»،علیرضا زالی، فرمانده ستاد مقابله با بیماری کرونا در کلانشهر تهران در دیدار با فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ضمن تشکر به علت استمرار مساعدت‌ها، همراهی‌ها و همدلی‌های سردار سلامی، با ارائه گزارش مختصری از روند ارائه خدمات بهداشتی و درمانی از آغاز اعلام شیوع کرونا به طور رسمی در کشور، بیان کرد: شاخص سرایت پذیری، قدرت انتقال و آلوده سازی افراد و عدم کنترل اپیدمی به علت تدابیر سخت گیرانه دستگاه‌های اجرایی در تعطیلات نوروزی و اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی در تهران وضعیت به نسبت مطلوبی دارد؛ به طوری که بیشترین میزان کاهش در مراجعه و فوت همزمان با اجرای این طرح بوده است.

وی افزود: طبیعی است بعد از شناسایی افراد مشکوک، قرنطینه سازی و کاهش تماس‌ها در این راستا حائز اهمیت است. اگر بتوانیم افراد آسیب پذیر را به طور خاص مورد حمایت قرار دهیم و افراد را در خصوص مسائل بهداشتی بیش از پیش آگاه کنیم، می‌توانیم اپیدمی را کنترل کنیم.
 
 زالی از غربالگری نزدیک به ۷۵ درصد جمعیت استان تهران خبر داد و اظهار کرد: با همکاری تمام دستگاه‌های مسئول، اعم از استانداری، نیروهای مسلح، بسیج و سپاه پاسداران، حدود ۱۰ هزار تخت در مجموعه پیش بیمارستانی و پسا بیمارستانی، در مدار ارائه خدمت قرار گرفته است. همچنین ۳۵ درصد ظرفیت تخت‌های ویژه بیمارستانی دانشگاه‌های علوم پزشکی استان تهران افزایش پیدا کرده است.
 
 به گفته وی، در تهران ۸۰ درصد مجموعه ناوگان بیمارستانی درگیر این موضوع شده که همه ظرفیت‌های موجود در سایر بخش‌ها نیز به کارگرفته شده است.
 
 فرمانده ستاد مقابله با بیماری کرونا در کلانشهر تهران با اشاره به نظرسنجی‌های انجام شده در ستاد با جامعه آماری مناطق ۲۲ گانه شهرداری تهران، عنوان کرد: طبق گزارشات ۶۵ درصد مردم اطلاع رسانی رسمی را از طریق صدا و سیما به دست می‌آورند.
 
 زالی  تصریح کرد: طبق نظرسنجی‌ها اکنون بر میزان نگرانی مردم نسبت به اسفندماه سال گذشته افزوده شده و نگاه مردم تغییر کرده است. در اسفندماه ۵۲ درصد مردم تهران معتقد بودند که این بیماری را نخواهند گرفت.
 
وی با اشاره به اینکه گزارشات نشان داده است مهمترین عامل خروج مردم از منزل در تعطیلات نوروز خرید مایحتاج روزانه بوده است، گفت: در همین راستا بسترهای خرید اینترنتی باید گسترش یابد.
 
 حفظ نرخ رشد ویروس همه گیر جهانی، کار بزرگی است
 
 سرلشکر حسین سلامی فرمانده کل سپاه  ضمن تشکر از مسئولان، فرمانده و اعضای ستاد مقابله با کرونا در تهران و قدردانی ویژه از کادر درمانی، عنوان کرد: با توجه به اینکه تهران کلانشهری با ویژگی‌های منحصر به فرد است، حفظ نرخ رشد و نزولی کردن شیب منحنی شیوع این اپیدمی کار بزرگی است. این را هم می‌دانیم که این بیماری ممکن است خود به خود ایجاد شود، اما خود به خود از بین نمی‌رود؛ یعنی اگر اقدامی نکنیم این شیوع گسترش پیدا می کند.
 
 وی با اشاره به اینکه اقدامات، نیازمند استراتژی‌های قوی و سخت گیرانه توام با عمل است، افزود: تلاش‌ها تاکنون نتایج قانع کننده‌ای داشته و ایده آل، مهار این بیماری است که پدیده ای مشترک در تمام دنیا محسوب می‌شود.
 
 به گفته سردار سلامی، عملکرد نظام مقدس جمهوری اسلامی در جنگ اعتبار به لطف الهی و تلاش‌های صورت گرفته در دستگاه‌های اجرایی به ویژه در نظام بهداشت و درمان جای تقدیر دارد.
 
 وی تصریح کرد: ناشناختگی‌های این اپیدمی از شناخته‌هایش بسیار بیشتر است و این مشکل جهانی است. مهم این است که خسته نشوید و هیچ چیز را عادی و پیش پا افتاده تلقی نکنید.
 
 فرمانده کل سپاه  از تهیه بسته‌ای معیشتی برای سه و نیم میلیون خانوار در کشور خبر داد و بر لزوم آماده سازی بسته‌های تشویقی ویژه کادر درمان به منظور قدردانی از این قشر تاکید کرد.
 
 در این دیدار، سردار رحیمی فرمانده نیروی انتظامی تهران بزرگ اولین ماموریت پلیس را کمک به حفظ سلامت جامعه دانست و تصریح کرد: کارگروه های هفت گانه در این راستا تشکیل شد و در مجموع در تمام محورهای مواصلاتی تهران بزرگ کاهش چشمگیر تردد را شاهد بودیم. رفت و آمدهای شهروندان در داخل شهر نیز در حال کنترل است.
 
 وی با اشاره به همکاری همه جانبه با کارگروه کنترل اصناف، بیان کرد: تلاش کرده‌ایم این اپیدمی را با کمک مردم کنترل کنیم. بعد از اجرای فاصله گذاری هوشمند و بازگشایی مشاغل، تعداد زیادی واحد صنفی شروع به فعالیت کردند. همچنین با ۲ هزار واحد صنفی که به صورت غیرمجاز آغاز به کار کرده بودند، برخورد شد.
 
 سردار رحیمی از کشف میلیون‌ها ماسک و دستکش بهداشتی احتکار شده خبر داد و افزود: نیروی انتظامی همگام با ستاد مقابله با کرونا، بحث های امنیتی را نیز با جدیت دنبال می کند.
 
 در این دیدار همچنین انوشیروان بندپی، استاندار تهران ضمن اشاره به وضعیت پیچیده در پایتخت، بر لزوم رعایت طرح فاصله گذاری اجتماعی توسط مردم تاکید کرد.

برچسب‌ها:

نظر شما