شناسهٔ خبر: 160984 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا

FATF قطعاً برای ما خیری ندارد

میر سلیم عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در خصوص آخرین وضعیت تصمیم گیری برای تصویب و یا عدم تصویب لوایح FATF در مجمع تشخیص مصلحت گفت: هیچ تغییری در خصوص تصمیم گیری بر تصویب یا عدم تصویب لوایح وابسته به FATF رخ نداده است و ابتکار عمل در دست دولت است که باید از حقوق ملت و کشور در دبیرخانۀ FATF دفاع کند.

به گزارش «نماینده»، «سیدمصطفی میرسلیم» عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در خصوص آخرین وضعیت لوایح CFT و پالرمو در مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار داشت: هیچ تغییری در خصوص تصمیم گیری بر تصویب یا عدم تصویب لوایح وابسته به FATF رخ نداده است و ابتکار عمل در دست دولت است که باید از حقوق ملت و کشور در دبیرخانۀ FATF دفاع کند.

وی با بیان اینکه تنها کاری که دولت در این هفت سال کرده، پیشبرد مذاکرات بود، افزود: دولتمردان فکر می کردند با امضای طرف های غربی درهای بهشت بر روی آنها باز می‌شود، ولی پس از بد عهدی آمریکا و سست عهدی اروپایی ها تا حدودی به ساده انگاری و خوش بینی خود نسبت به آمریکا پی برده اند.

 عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطر نشان کرد: دولت اکنون تمایلی برای دفن دستاوردهای مذاکرات خود ندارد و به گونه ای شاید به دنبال این است تا از طریق FATF راهی برای بازگشت سرمایه های ارزی کشور در خارج، بدست آورد.

میرسلیم به  دلیل اصلی اصرار برخی در داخل برای تصویب لوایح CFT و پالرمو اشاره کرد و گفت: ریشۀ پیگیری برای تصویب این لوایح برای تسلیم کردن ایران در مقابل فرآیندهایی است که آمریکا به واسطۀ FATF علیه ما تعریف کرده است و قطعا خیری برای ما ندارد.

وی با بیان این که مطرود بودن و منتفی بودن این راهها در حالت تحریم به کررات اثبات شده، بیان داشت: اساساً نباید معطل تصویب لوایح FATF ماند و در واقع دولت باید با ابتکار عمل راه خروج از بن بستی که غربی ها می خواهند برای ما بسازند، ترسیم کند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت با تاکید بر این که عدم تصویب این لوایح تأثیری بیش از آنچه تا کنون برما داشته نخواهد گذاشت، گفت: اگر کسی ادعایی غیر از این داشته باشد می خواهد ضعف‌های خود را با آن بهانه بپوشاند.

میرسلیم در پایان گفت: هر قدر خسارت که از این بدعهدان با خوش بینی های ساده لوحانۀ خود خورده ایم، دیگر بس است.

برچسب‌ها:

نظر شما