شناسهٔ خبر: 160968 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

سلیمی:دولت بایددرباره محل هزینه‌کرد دارایی‌های آزاد شده ایران توضیح دهد

حجت الاسلام سلیمی عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس گفت: دولت باید به طور دقیق اعلام کند که مبالغ و دارایی‌های آزاد شده ایران در چه بخش‌هایی هزینه می‌شود.

به گزارش «نماینده»،حجت الاسلام علیرضا سلیمی، با تاکید بر اینکه در شرایطی که بسیاری از کسب و کارها به دلیل شیوع کرونا آسیب دیده است، دولت باید از اقشار ضعیف و کم‌درآمد جامعه حمایت بیشتر کند، اظهار داشت: دولت صرفاً اعلام کرده است که ۱۰۰ هزار میلیارد تومان اعتبار برای حمایت از اقشار کم درآمد جامعه که در این مدت دچار آسیب شده‌اند در نظر گرفته است، اما به صورت دقیق و مشخص اعلام نکرده است که این مبلغ چگونه در اختیار مردم قرار می‌گیرد و باید در این زمینه اطلاع‌رسانی شود.

وی ادامه داد: از سوی دیگر دولت یک میلیارد یورو از صندوق توسعه ملی با اذن مقام معظم رهبری برای مقابله با کرونا برداشت کرده که مبلغ بسیار زیادی است و باید به طور دقیق روشن شود که صرف چه اموری می‌شود.

نماینده مردم محلات در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در صورتی که نمایندگان مجلس فعلی درباره نحوه هزینه‌کرد این منابع و به ویژه اعتباری که دولت از صندوق توسعه ملی برداشت کرده است، از دولت سوال نکنند، ما قطعاً در مجلس بعدی این موضوع را پیگیری خواهیم کرد.

سلیمی با اشاره به اظهارات اخیر رئیس‌جمهور مبنی بر آزاد شدن یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار از دارایی‌های توقیف شده ایران در لوکزامبورگ، گفت: دولت باید به طور دقیق اعلام کند که این مبالغ و دارایی‌هایی که آزاد می‌شود، در چه بخش‌هایی هزینه شده است و قرار است هزینه شود.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه مجلس قطعاً درباره نحوه هزینه‌کرد این منابع از دولتی‌ها سوال خواهد کرد، اظهار داشت: بسیاری از مردم به ویژه اقشار کم درآمد، کارگران روزمزد و کاسبان در این ایام از لحاظ درآمدی آسیب جدی دیده‌اند و دولت باید از آنان با توجه به اعتباراتی که در اختیار دارد، حمایت مالی کند.

نظر شما